معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت:به منظور برنامه ریزی در بخش های مختلف و توسعه همه جانبه استان و با رعایت الزامات برنامه ششم توسعه، برنامه اردبیل ۱۴۰۰ را تدوین کرده ایم.

بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: در تدوین این برنامه با برگزاری بیش از ۲۴۰ جلسه از مشارکت ۲۰۰ نفر از کارشناسان حوزه برنامه ریزی استان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ دستگاه اجرایی در تدوین برنامه اردبیل۱۴۰۰نقش دارند افزود: برای هماهنگی بیشتر، آموزش های لازم با فرمت های مشخص صورت گرفته و این عوامل برنامه های خود را با رعایت برنامه ششم و تکیه بر توانایی های بخش خصوصی ارایه داده اند.

معاون استاندار اردبیل با تاکید این که در این برنامه باید از توانایی و برنامه های بخش خصوصی بهره مند شویم افزود: در راستای ایجاد ۲۰ هزار شغل سرمایه گذاران بخش خصوصی و شركت ها برنامه ها و طرح های خود را برای ايجاد اشتغال ارايه داده اند.

حسین زاده با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در استان بهبود می یابد افزود: این شرایط با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی امکان پذیر بوده و درصدد تسهیل روابط هستیم.

وی اظهار کرد: در واقع برنامه ششم توسعه کلی نگر و در سطح ملی طراحی شده و برنامه اردبیل 1400 با رعایت برنامه توسعه تدوین شده که در نوع خود می تواند الگوی سایر استان ها قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل این طرح بزرگ را آرمان خواهانه برشمرد و افزود: دلیل کم برخوردار بودن استان اردبیل نبود برنامه مدون در حوزه های مختلف در ادوار گذشته بوده که امیدواریم این برنامه بتواند نارسایی های موجود را شناسایی و برای برنامه ریزی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

حسین زاده تصریح کرد:کلیه دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، ارگان ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی ،سمن ها، نخبگان و آحاد مردم با ارایه برنامه و ایده های خود می توانند در تکمیل و تقویت این طرح مشارکت نمایند.

وی اهداف این طرح را بلند مدت ارزیابی کرد و افزود: با مشارکت کلیه اقشار قصد داریم اردبیل۱۴۰۰ را بصورت عملیاتی ترسیم کرده و کاستی های موجود را احصا کنیم.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه خود اظهاری تمام دستگاه های اجرایی انجام یافته است افزود: بهره مندی از افراد خلاق و دلسوز استان سبب بهبود وضعیت اقتصادی استان می شود و از خام فروشی محصولات تولیدی کاسته شده و به واحدهای صنعتی افزوده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از تمامی فعالان اجتماعی و صاحبان ایده و طرح خواست در راستای توسعه استان در این برنامه مشارکت جدی داشته باشند و ایده های برتر خود را ارایه دهند.

حسین زاده افزود: در این طرح توسعه همه جانبه و متوازن استان مد نظر است و هدف این است که استان اردبيل در سال ١٤٠٠ در توسعه زیرساخت ها و در حوزه های خدمات، اقتصاد،صنعت، گرشگری و كشاورزی به جایگاه مطلوب برسد.

انتهای پیام/ح

فضای کسب و کار در استان اردبیل بهبود می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.