انتخاب ۱۶ روستای هدف گردشگری در استان قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از ۸۴ روستای استان قزوین، ۱۶ روستا به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در کارگروه گردشگری استان افزود: رعایت سیما و منظر متناسب با بافت روستا در ساختمان‌های جدید و قدیمی و نیز پوشش اینترنتی مناسب برای روستا‌های هدف گردشگری، امری ضروری است.

فرخ زاد اضافه کرد: همچنین می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاری‌ها و شورا‌های روستا، عامل فرهنگ سازی درباره گردشگری را برای روستاییان فراهم آورد.

وی گفت: این کلاس‌های آموزشی باید از مرحله تئوری خارج شوند و امکان بازدید از روستا‌های موفق در زمینه گردشگری برای دهیاری‌ها و شورا‌ها فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اجرای طرح روستای هدف گردشگری باعث ایجاد اشتغال روستایی نیز خواهد شد، افزود: باید از این ظرفیت تا حد ممکن برای آبادانی روستا‌ها استفاده کرد.

فرخ زاد در ادامه گفت: همچنین می‌توان با ارائه بسته‌هایی مناسب، شامل اطلاعات متراژ، مکان قرارگیری زمین، ضوابط ساخت و دیگر اطلاعات مورد نیاز، این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرد که به جای صرف وقت زیاد برای جستجوی زمین مناسب، در فرصتی کمتر اقدام به خرید زمین و احداث خانه‌های بوم گردی کنند.

معاون عمرانی استاندار گفت: همچنین می‌توان با تشکیل کمیته‌ای با حضور دفتر روستایی، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط روند این امور را تسریع بخشید.

فرخ زاد افزود: در این کمیته می‌توان امور مرتبط از جمله الحاق به بافت، مکان یابی و امنیت در روستا‌ها را بررسی کرد و کار سرمایه گذارانی که می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند را خارج از نوبت انجام داد.

انتهای پیام/

کارگروه گردشگری استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار