ناتو برای برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی خود در ۱۶ سال گذشته آماده می‌شود

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی خود از سال ۲۰۰۲ با حضور بیش از ۴۰ هزار نیرو آماده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، این وزارتخانه اعلام کرد: بیش از چهل هزار نیرو در بزرگترین رزمایش ناتو در شانزده سال گذشته شرکت می‌کنند.

به نوشته  پایگاه اینترنتی پنتاگون، ناتو خود را برای بزرگترین رزمایش نظامی از سال ۲۰۰۲ تاکنون آماده می‌کند و بیش از چهل هزار نفر از سی کشور عضو و شریک ناتو در این رزمایش شرکت می‌کنند.

دریادار جیمز فاگو، فرمانده نیرو‌های ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در این عملیات، درباره برنامه‌ریزی برای این رزمایش در مقر ناتو در بروکسل برای خبرنگاران توضیح داد. او گفت: هدف از این رزمایش یک اقدام بازدارنده و دفاعی در مقابل هرگونه تهدید از هر سو و در هر زمان است. این رزمایش نشان می‌دهد که ناتو متحد و آماده است از خود دفاع کند. سناریوی این رزمایش نقض حاکمیت یک کشور متحد ناتو است که در این رزمایش کشور نروژ در نظر گرفته شده است.

رزمایش اصلی قرار است از بیست و پنجم اکتبر (آبان) تا هفتم نوامبر در نروژ و اطراف آن برگزار شود و رزمایش مقدماتی آن در سواحل ایسلند از پانزدهم تا هفدهم اکتبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار