توافق ناتو و اتحادیه اروپا برای تقویت حضور نظامی در عراق

استولتنبرگ اعلام کرد ناتو و اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند تا حضور نظامی در عراق افزایش یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ینس استولتنبرگ -- دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -- از توافق ناتو و اتحادیه اروپا برای تقویت حضور نظامی در عراق خبر داد.

دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دفاع شورای آتلانتیک شمالی گفت «ما به تازگی نشستی سازنده درباره همکاری‌های نظامی میان ناتو و اتحادیه اروپا را به اتمام رساندیم و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان فنلاند و سوئد نیز در این نشست حضور داشتند».

وی افزود: در این نشست توافقات بسیاری انجام گرفت که از جمله آن می‌توان به توافق برای افزایش حضور در عراق اشاره کرد که البته اتحادیه اروپا بیشتر روی بخش امنیت غیرنظامی عراق متمرکز خواهد شد.

دبیرکل ناتو ادامه داد در عین حال تمرکز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در عراق بر ساختارهای امنیتی و نظامی در این کشور خواهد بود. از دیگر اقداماتی که ناتو و اتحادیه اروپا قصد دارند در عراق مشارکت داشته باشند، مدرن‌سازی نظام آموزش نظامی و همچنین آموزش مربیان نظامی در این کشور است.

وی افزود: «ما با همکاری نزدیک قصد داریم نیازهای شرکای عراقی‌مان را برطرف ساخته و از آنها در تضمین عدم بازگشت ترویست‌های داعش به این کشور حمایت کنیم».

انتهای پیام/

تلاش ناتو برای حضور نظامی در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
خدا به مردم عراق کمک کنه تا به امنیت برسند و آرامش داشته باشند و دست بیگانگان از کشورشون کوتاه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
بوی جنگ و جنایت و تعفن از اروپائیان برای ملت عراق می اید انها در اجرای کمک به امریکا هستند فردی مانند صدام را دوباره در عراق روی کار اورند و نقشه شومی در سر دارند
آخرین اخبار