افزایش درآمد چایکاران با تولید همزمان چند محصول

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سبد تولید متنوع برای کشاورزان به ویژه چایکاران و تولید همزمان چند محصول افزایش درآمد آن‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی امروز در محل استانداری گیلان با اشاره به اینکه بیشتر چایکاران به صورت تک محصولی فعالیت دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان به ویژه چایکاران گیلانی در نظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

وی به وجود استعداد و زمینه تنوع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می‌توانیم مردم را به تولید همزمان چند محصول ترغیب کنیم.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای گفت: در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چایکاران پرداخت می‌شود، اما به دلیل نبود درآمد کافی رضایت کامل در بین چایکاران وجود ندارد.

وی افزود: در زنجیره تولید چای باید با همکاری چایکاران و موسسه‌های مطالعاتی به صورت علمی و هدفمند حرکت کنیم تا شاهد آثار مطلوب و افزایش درآمد در این حوزه باشیم.

استاندار تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست و خاطرنشان کرد: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و به زراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چایکاران از این طریق افزایش پیدا کند.

سالاری تصریح کرد: در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.

در پایان این نشست حبیب جهانساز به عنوان رئیس جدید سازمان چای کشور معرفی شد.

وی پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بود.

 

انتهای پیام/ع

 

لزوم حرکت علمی در زنجیره تولید چای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.