ایران به جمع سه کشور تولیدکننده کیت‌های تشخیص یون و بروسلوز پیوست

با امضاء قرارداد تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های یون و بروسلوز در اراک ایران به جمع سه کشور تولید کننده این محصول پیوست.

ایران به جمع سه کشور تولیدکننده کیت‌های تشخیص یون و بروسلوز پیوست +عکسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با امضاء و مبادله قرارداد تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های یون و بروسلوز در اراک، ایران به جمع سه کشور تولیدکننده این محصول در دنیا پیوست.

این قرارداد مشارکت تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های یون و بروسلوز در گاو و گوسفند بین موسسه واکسن و سرم سازی رازی منطقه مرکزی و شرکت دانش بنیان بخش خصوصی امضاء و مبادله شد تا ضمن بی نیازی کشور از واردات این محصولات ایران چهارمین کشور دنیا در بومی سازی و تولید این محصول شود.

اسحاقی مدیر موسسه واکسن و سرم سازی رازی در مراسم امضای این قراردادگفت: کیت‌های تشخیص بیماری‌های شایع یون و بروسلوز دردر گاو و گوسفند در پیشگیری و کاهش تلفات این بیماری کاربرد فراوانی دارد که با تولید این کیت در کشور نیازبه خارج و تبعات ان حل می‌شود.

اسحاقی افزود: اکنون با مشارکت بخش خصوصی دانش فنی و توان تولید این کیت‌های تشخیص دامپزشکی و شرایط تامین و توزیع به موقع آن‌ها فراهم آمده است. راهم شده که با تولید انبوه سالانه از خروج یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود

اسکندر زند معاون وزیر و رئیس تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: در حوزه تحقیقات و تولید جهاد کشاورزی تاکنون ۲۴۷ دانش فنی به بخش خصوصی واگذار شده و شرایط برون سپاری، تولید و تحقیق در ۲۰۰ دانش فنی دیگر هم فراهم شده است.

انتهای پیام / ج

تولید کیت‌های تشخیص یون و بروسلوز در اراک و شکستن انحصارسه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.