طرح شوم توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در زمین‌های فلسطینیان

رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه از راه‌اندازی کمپین توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق،  اداره مدیریت زمین های رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه از راه اندازی کمپین توسعه شهرک سازی در کرانه باختری خبر داد.

مقامات رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در نظر دارند با راه اندازی این کمپین حمایت لازم برای ساخت 219 واحد مسکونی جدید در نواحی اشغال شده کرانه باختری را به دست آورند.

روزنامه صهیوینستی هاآرتص امروز چهارشنبه گزارش داد این طرح شوم که قرار است در مساحتی به وسعت 2500 مترمربع از اراضی اشغالی اجرا شود، شامل احداث 290 واحد مسکونی، تجاری و فضای سبز در منطقه «مِوازرت زیون» در حومه قدس است.

بر اساس گزارش هاآرتص، اداره مدیریت زمین های رژیم صهیونیستی اعلام کرده است بیش از 40 درصد از این واحدها در منطقه «بیت سوریک» که روستایی کاملا فلسطینی است احداث خواهند شد.

شهرک سازی صهیوینست ها حدود دو دهه قبل با ساخت 20 واحد مسکونی در سرزمین های اشغال شده سال 1967 آغاز شد.

در حال حاضر، بسیاری از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی ضمن محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین، خواستار باز پس دادن زمین های فلسطینیان شده اند. این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد بانک های رژیم اشغالگر قدس با تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت شهرک ها در کرانه باختری و ارائه خدمات به خریداران این واحد ها قوانین بین المللی را نقض می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار