برگزاری نماز عید فطر دربقعه متبرکه همدان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت:امسال نماز عید سعید فطر در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

برگزاری نماز عید فطر دربقعه متبرکه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام سید حسن رضوی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: امسال نماز عید سعید فطر، در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود خطبه‌های این نماز نیز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و ائمه جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی و یا بومی بیان خواهد شد.

وی  اشاره‌ای به طرح ضیافت الهی داشت و گفت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اوقاف استان با بیان اینکه امسال طرح ضیافت الهی در ۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد ادامه داد: برپایی سه وعده نماز جماعت و مراسم دعا و مناجات در بقاع متبرکه و امامزادگان و از جمله برنامه های این طرح است.

رضوی گفت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در رشته های قرائت، ترتیل، مفاهیم، احکام و داستان های قرآنی در سطح بقاع و امازادگان استان، ویژه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه باغ بهشت و اطعام دهی نیازمندان در راستای اجرای نیات واقف از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این طرح است.

وی عنوان کرد: مراسم افطاری ساده و اطعام دهی نیازمندان برای ۵۰ هزار نفر همزمان با شب‌های قدر در سطح استان، برپایی خیمه‌های معرفت و ختم قرآن در بقاع متبرکه و دعوت از خطبا و سخنرانان خوش بیان در حوزه وقف و آثار و برکات آن در زندگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک بود.

معاون اجتماعی اوقاف استان ادامه داد: حضور ۴۵ مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و ۵۰ مبلغ و مبلغه بومی از اقدامات طرح ضیافت الهی است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت دارند.

وی یادآور شد: برگزاری ویژه برنامه «خدیجه(س) مادر امت است» با محوریت بزرگداشت مقام والای حضرت خدیجه(س) در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) و برنامه‌های ویژه رحلت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بود.

معاون اجتماعی اوقاف استان در پایان ادامه داد: با توجه به روایات و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و تأکیدات مقام معظم رهبری مراسم افطاری ساده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

نماز عید فطر در15 امامزاده و بقعه متبرکه همدان برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.