کانادا: سیاست‌های تجاری ترامپ «نامعقول» است

وزیر امور خارجه کانادا که در آمریکا به سر می‌برد از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ که اخیرا جنجال زیادی بپا کرده است، انتقاد کرد.

کانادا: سیاست‌های تجاری ترامپ «نامعقول» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا که در آمریکا به سر می‌برد ضمن انتقاد از سیاست تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌های جدیدی را که دولت ترامپ به بهانه امنیت ملی آمریکا برای برخی کالاهای وارداتی از کانادا به آمریکا مدنظر قرار داده است، نامعقول توصیف کرد.

در پی تهدیدهایی که دونالد ترامپ در رابطه با بخش خودروسازی و محصولات لبنی بر ضد کانادا مطرح کرد، وزیر امور خارجه کانادا پیش از سفر به واشنگتن به منظور دیدار با اعضای کمیته امور خارجه سنای آمریکا، اعلام کرده بود اتاوا در برابر دونالد ترامپ که به هیچ وجه رفتارش قابل پیش بینی نیست، خود را برای روبرو شدن با هرگونه احتمال آماده می‌کند.

وزیر امور خارجه کانادا که برای گفتگو با مقامات آمریکا در خصوص مسائل تجاری به این کشور سفر کرده است، روز گذشته با برخی اعضای سنای آمریکا دیدار و اعلام کرد سناتورهای آمریکایی نیز اختلاف نظر خود را با ترامپ در مسایل تجاری ابراز کردند.

فریلند پس از دیدار با اعضای کمیته امور خارجه سنای آمریکا شامل جمهوری خواهان و دموکرات‌ها اعلام کرد سناتورهای آمریکایی نیز آشکارا تدابیری را که دونالد ترامپ بر ضد متحدان دیرین واشنگتن از جمله کانادا و اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است، قبول ندارند.

این مقام کانادایی تحقیقاتی را که دولت آمریکا درباره تاثیر واردات خودرو ( خودروهای مونتاژ شده توسط شرکت‌های آمریکایی در کانادا) بر امنیت ملی آمریکا انجام می دهد، بی‌معنا دانست.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر کانادا نیز روز سه شنبه هشدار داده بود اگر آمریکا تصمیم بگیرد که تعرفه های جدید اعمال کند، دولت کانادا نیز از آمادگی کامل برای هرگونه احتمالی برخوردار خواهد بود. وی هشدار داد اگر واشنگتن بخش خودروسازی کانادا را هدف قرار دهد، در واقع از یک خط قرمز تجاوز کرده است.

دونالد ترامپ با اظهاراتی که پس از نشست اخیر سران گروه هفت در کانادا درباره جاستین ترودو بیان کرد، انتقادات شدید مقامات اتاوا را برانگیخت. ترامپ پس از این نشست در توئیتر خود نوشت نخست وزیر کانادا در نشستهای گروه هفت خود را مطیع و معتدل نشان داد و همه این کارها را کرد تا پس از خروج من از نشست، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کند حقوق گمرکی آمریکا اقدامی توهین آمیز است. ترودو فردی متقلب و ضعیف است.

انتهای پیام/

انتقاد کانادا از سیاست‌های تجاری ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار