انگلیس اتحادیه اروپا را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تحت فشار می‌گذارد

نخست‌وزیر انگلیس قرار است در نشست بلندپایه آتی اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌های بیشتری علیه روسیه شود.

انگلیس اتحادیه اروپا را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تحت فشار می‌گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، امروز (چهارشنبه) خطاب به اعضای پارلمان این کشور اعلام کرد قصد دارد در نشست آتی بلندپایه اتحادیه اروپا، اعضای این اتحادیه را برای اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه تحت فشار قرار دهد. ترزا مِی قرار است وضع تحریم های جدید علیه مسکو را به بهانه مسمومیت چند ماه پیش سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و مأمور سابق اطلاعاتی روسیه و دخترش در شهر سالزبری انگلیس، درخواست کند.

نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: من برای حفظ تحریم های کنونی علیه روسیه تلاش خواهم کرد. وی افزود: در واقع معتقدم در برخی حوزه ها باید تحریم ها علیه این «رژیم!» را گسترش دهیم.

در ادامه گزارش هیل آمده است اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی بیان می شود که روابط میان روسیه و غرب به سبب (ادعاها درباره) دخالت های انتخاباتی مسکو (در کشورهای غربی) و مسمومیت اسکریپال و دخترش در ماه مارس سال جاری میلادی، همچنان رو به تیرگی می رود. مقامات غربی مسکو را مسئول حمله با گاز مخرب عصب به این جاسوس سابق روس معرفی می دانند و تاکنون 150 دیپلمات روس را از کشورهای متبوع خود اخراج کرده اند. این در حالی است که روسیه این اتهام را رد می کند.

همچنین در ماه آوریل سال جاری میلادی، مقامات ارشد انگلیس و آمریکا به طور علنی روسیه را به برنامه ریزی و اجرای حملات سایبری علیه زیرساخت های اینترنتی جهان با هدف جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی متهم کردند.

گزارش هیل می افزاید درخواست انگلیس برای گسترش تحریم‌های روسیه پس از نشست سران هفت گروه صنعتی –گروه هفت– در کبک کانادا مطرح می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان این نشست خواستار بازگشت دوباره روسیه به جمع این گروه –با نام پیشین گروه هشت – شده بود. ترامپ در این باره گفته بود: روسیه نیز باید در این نشست باشد. چرا ما این نشست را بدون حضور روسیه برگزار می کنیم؟

در پایان گزارش هیل آمده است اعضای گروه هشت سال 2014 میلادی در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت کرملین از جدایی خواهان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، مسکو را از این گروه اخراج کردند و این گروه پس از آن به جی-7 (گروه هفت) تغییر نام یافت.
انتهای پیام/

احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه در نشست آتی سران اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار