به منظور پاسخ به تعرفه‌های تجاری آمریکا

اتریش خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه شد

معاون صدراعظم اتریش خواستار لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای پاسخ به تعرفه‌های تجاری آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، «هاینتس کریستیان اشتراخه»، معاون صدراعظم اتریش در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وین گفت: زمان آن رسیده است که در پاسخ به تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه لغو شود.

اشتراخه در مصاحبه با روزنامه اتریشی «استریش»  به شدت از  موضع تجاری آمریکا علیه اتحادیه اروپا انتقاد کرد و اظهار داشت سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه باید بازنگری شود. در غیر این صورت، صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد اروپا وارد خواهد شد.

وی گفت: من همواره به همسویی اقتصادی روسیه با چین هشدار داده ام. اکنون بهترین زمان است که به تحریم ها علیه روسیه پایان دهیم و در مسیر عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با مسکو قرار بگیریم.

اشتراخه تاکید کرد با توجه به تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا، اتحادیه اروپا باید رویکرد خود را در قبال مسکو تغییر دهد.

اشتراخه که رهبر حزب آزادی اتریش نیز است بارها ضمن انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال اروپا، خواستار پاسخگویی و واکنش اعضای اتحادیه اروپا شده است. او گفت: اتحادیه اروپا باید واکنش نشان دهد زیرا در شرایط کنونی تجارت عادلانه غیرممکن است.

پیش از این، «سباستین کورتس»، صدراعظم اتریش، با محکوم کردن تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا اعلام کرد واشنگتن بیش از پیش به یک شریک غیرقابل اعتماد تبدیل شده است. «مارگرته شرامبوک»، وزیر اقتصاد اتریش، نیز با اشاره به اینکه کشورش سالهاست با آمریکا روابط اقتصادی دارد، اقدام رئیس جمهور آمریکا را غیرمسئولانه توصیف کرد و خواستار پاسخ قاطعانه و متناسب اتحادیه اروپا به آمریکا شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اول ژوئن تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش داد. رئیس جمهور آمریکا معتقد است کشورهایی که به دنبال فروش کالاهای خود در آمریکا هستند باید هزینه آن را نیز بپردازند؛ این معیار از تولیدکنندگان داخلی آمریکا محافظت می کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا تعرفه های تجاری جدید آمریکا را غیرقابل توجیه توصیف کرد و واشنگتن را به آغاز جنگ تجاری متهم کرد.

گفته می شود پیامدهای تعرفه‌های آمریکا بر بازار کار در اتریش تاثیر گذاشته و سه هزار شغل تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار