تدابیر حفاظتی کمیسیون اروپا علیه اقدامات آمریکا در اعمال تعرفه‌های جدید

رئیس کمیسیون اروپا معتقد است اتحادیه اروپا می‌تواند با معرفی تدابیر حفاظتی و تلافی جویانه، به اقدامات آمریکا در خصوص اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم پاسخ دهد.

تدابیر حفاظتی کمیسیون اروپا به اقدامات آمریکا در خصوص اعمال تعرفه های جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا معتقد است اتحادیه اروپا قادر است با معرفی تدابیر حفاظتی و اقدامات تلافی جویانه به اقدامات آمریکا در خصوص اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم پاسخ دهد و این اقدام واشنگتن را بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی بازنگری کند.

یونکر گفت: در صورت نیاز، اتحادیه اروپا به سه حالت پاسخ خواهد داد. نخست آنکه، طبق قوانین سازمان تجارت جهانی، اتحادیه اروپا حق بازنگری و ایجاد اعتدال در اقدامات آمریکا را دارد و ما آماده انجام این کار هستیم. دوم آنکه ما آماده اتخاذ تدابیر حفاظتی هستیم و در وهله سوم ما از کمک مشاوران سازمان تجارت جهانی درباره کشور‌هایی که (به واسطه این اقدام ترامپ) متاثر می‌شوند، استفاده می‌کنیم.

یونکر پیش از این وعده داده بود با تهدیدات تجاری آمریکا مقابله می‌کند و در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات کالا‌های آمریکایی را افزایش خواهد داد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با امضای فرمانی تعرفه واردات فولاد را به ۲۵ درصد و تعرفه واردات آلومینیوم را به ۱۰ درصد افزایش داد. تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه‌های سنگین بر فولاد و آلومینیوم پس از آن اعلام شد که وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی توصیه کرد تعرفه بر واردات فولاد ۲۴ درصد و واردات آلومینیم ۷.۷ درصد شود. با این حال، یک روز پس از اعلام تعرفه‌های جدید، واشنگتن به دلیل انتقادات برخی از متحدانش، معافیت‌هایی را در نظر گرفت. این فرمان طی ۱۵ روز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار