اختصاص ۱۳ میلیاردتومان ‌به طرح جامع بیابان زدایی ‌ در خراسان جنوبی

‌ معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اختصاص ۱۳ میلیاردتومان اعتبار به طرح جامع بیابان زدایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بیجاری معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی  گفت: برای نخستین بار در سال گذشته 21 میلیارد تومان اعتبار برای طرح جامع مقابله با بیابان زایی از محل صندوق توسعه ملی مصوب شد.

وی افزود:  تاکنون 13 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است که  این اعتبارات سبب شد اقدامات وسیعی در سطح استان و شهرستان‌ها انجام شود.

بیجاری با بیان اینکه رشد اعتباری در سال 96 نسبت به سال 95، به میزان 92 درصد افزایش داشته اظهار کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز 100 درصد افزایش داشته است.

 معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:  11 طرح بیابان زدایی در 11 شهرستان استان در قالب دو طرح جامع مقابله با بیابان زایی و تثبیت شن انجام شده است.

وی مدیرت نهالکاری، مدیریت جنگل کاری و مدیریت جنگل‌های دست کاشت را از اقدامات انجام شده عنوان ویاد آور شد: برای هر هکتار بیابان زدایی 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیجاری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر تاغزارهای این استان را تهدید می‌کند شپشک سفید تاغ است که در برخی نقاط سبب خشکیدگی و از بین رفتن جنگل‌های دست کاشت استان شده است.

 معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد:  مبارزه مکانیکی و شیمیایی برای از بین بردن این شپشک سفید تاغ در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است تا با این نوع شپشک مبارزه شود.

انتهای پیام/ ط آ

نیاز  ۳ میلیارد تومان اعتبار هر هکتار  برای بیابان زدایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.