تنها راه برون رفت از مشکلات انجام دستورات رهبری است

امام جمعه شیراز گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات انجام فرامین رهبری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در مراسم دیدار با روسا و مسئولین دانشگاه‌های استان فارس، گفت: رهنمود دادن تنها درشان رهبری است و مابقی باید فرمانبردار او باشند.

آیت الله دژکام افزود: گاهی مواقع افراد درجامعه نقش اجتماعی خود را فراموش می‌کنند و این اشتباه بزرگی است که تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.

وی درخصوص توجه به کالای ایرانی هم گفت: اقتصاد هر جامعه برای خود چارچوب‌هایی دارد که اگر این چار چوب‌ها نادیده گرفته شود کنترل بازار از دست متولیان خارج خواهد شد و ضرورت دارد مسئولان با رعایت قانون جلو مشکلات احتمالی را بگیرند.

آیت الله دژکام افزود: امروز در وضعیت خاصی قرار داریم و باید تلاش کنیم مانند گذشته از چالش‌ها خارج شویم و این کار با عمل به رهنمود‌های رهبری امکان پذیر خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: بعضی مواقع درجامعه شاهد شعار‌های انقلابی هستیم، اما ایمان به انجام کار در این زمینه وجود ندارد، تصمیم گیری‌های جدی به ویژه در مورد آموزش عالی باید گرفته شود و این تصمیم گیری‌ها باید با عمل توام باشد تا نتیجه‌ی آن در جامعه مشاهده شود.

روسا، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان هم در این دیدار خواستار توجه بیشتر به استعداد‌ها و توانایی‌های جوانان در جامعه، تجدید نظر در قوانین مرتبط با دانشگاه‌ها، به روز رسانی این قوانین و تلاش برای پربارتر کردن متون دانشگاه‌ها شدند.

سلیقه‌ای و بی جهت بودن بعضی از پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها حمایت نکردن از موسسات غیر انتفاعی و توجه نکردن به جذب دانشجو براساس برنامه ریزی و پیش بینی‌ها هم از جمله موضوعاتی بود که توسط شرکت کنندگان در این جلسه مطرح و بر لزوم حل آن‌ها تاکید شد.
انتهای پیام/ر

دستورات رهبری تنها راه حل مشکلات جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار