لزوم آهک پاشی برای جلوگیری از از شیوع بیماری شبه‌ وبا

رئیس شبکه بهداشت بندرماهشهر بر لزوم آهک پاشی برای جلوگیری از از شیوع بیماری شبه‌ وبا در این شهرستان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز،  علی نوری، رئیس شبکه بهداشت بندرماهشهر گفت: از ابتدای سال تا کنون شاهد مواردی از بیماری ناگ "شبه وبا" در سطح شهرهای شهرستان بندرماهشهر بوده‌ایم و این موضوع نگران کننده است  و در صورتی که جوی‌های فاضلاب شهرهای بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران لایروبی و آهک پاشی نشود خطر شیوع بیماری شبه وبا وجود دارد.

وی با اشاره به مشاهده بیماری ناگ افزود: در سال گذشته هیچ موردی از این میکروب در سطح شهرستان مشاهده نشد اما متاسفانه از ابتدای سال تا کنون چندین مورد از بیماری ناگ را شاهد هستیم.

نوری عنوان کرد: شهرداری‌ها باید با توجه به پیک بیماری التور مرتب جوی‌های روباز فاضلاب را لایروبی و آهک‌پاشی کنند اما متاسفانه این مورد را به‌صورت جدی انجام نمی‌دهند و همین امر خطر شیوع بیماری ناگ را افزایش داده است.

رئیس شبکه بهداشت بندرماهشهر در پایان گفت: شکستگی‌های لوله آب و احتمال انتقال فاضلاب به آب شرب منازل شهروندان از دیگر مواردی است که روسای آبفا باید با حساسیت ویژه دنبال کنند، تعمیر سریع شکستگی لوله‌های آب و کلرزنی کنترل شده به‌صورت مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط است و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

نگرانی از شیوع بیماری شبه‌ وبا در شهرهای بندرماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار