خطر آلاینده‌های صنعتی در کمین سلامت مردم خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز آلایندگی های ناشی از صنعت را یکی از مواردی دانست که سلامت مردم خوزستان را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی سال گذشته در بخشی از مناطق که مشکلات آب داشتند، مسائل آن ها حل شد.در شورای سلامت خوزستان به اندازه کافی در مورد آب صحبت شده و مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید به صورت جدی وارد این حوزه شده و مشکلات آن را حل کرد.

وی افزود: هفته اول اردیبهشت ماه هفته سلامت است و باید در راستای ارتقای کیفی سلامت تلاش کرد از شهرداری برای تبلیغات میدانی و از صدا و سیما نیز برای تبلیغات و آموزش همگانی تقاضای همکاری داریم.

نظری با اشاره به شعار هفته سلامت بیان داشت: امسال شعار بهداشت جهانی «پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا» است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: کاهش قطعی برق در مراکز درمانی و به حداقل رساندن این مشکل نیاز به مشارکت همگانی سایر دستگاه های ذیربط دارد و در سال جاری مسائل مربوط به غذا باید در این کارگروه به صورت جدی ارائه و مورد بررسی قرار بگیرد؛ حساسیت مشکلات و معضلات آب و فاضلاب استان ایجاد شده ولی باید بخش غذا را به صورت ویژه در سال جاری ببینیم.

وی ادامه داد: بخش آلایندگی های ناشی از صنعت یکی دیگر از موضوعات است چون قطعا سلامت مردم را به خطر می اندازند. مسائل این حوزه نیز باید پررنگ تر و در شورای سلامت استان مورد بررسی قررا بگیرد.

انتهای پیام/م

آلایندگی های صنعتی سلامت مردم خوزستان را به خطر انداخته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.