گاردین: اذیت و آزار کودکان در سیاست مهاجرتی آمریکا نهادینه شده است

روزنامه گاردین نوشت رویکرد دولت دونالد ترامپ در مورد جدایی خانواده‌های مهاجران در واقع آزار و اذیت نهادینه شده علیه کودکان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در مقاله‌ای به قلم مایکل پرلبرگ نوشت: غیرممکن است کسی به رویکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد جدایی خانواده‌های مهاجران نگاه کند و به این نتیجه نرسد که این رویکرد در واقع آزار و اذیت نهادینه شده علیه کودکان است.

تا به حال داستان‌های واقعاً ترسناکی منتشر شده است: والدینی که صدای جیغ فرزندان خود را در اتاق بغلی می‌شوند، مردی که زمانی که فرزند سه ساله اش از او گرفته شد، دست به خودکشی زد. جف مرکلی سناتور ایالت اورگان می‌گوید شنیده است که یک مامور گشت مرزی به یک زن می‌گفت: «شما دیگر فرزندان خود را دوباره نخواهید دید، خانواده‌ها اینجا وجود ندارند. شما دیگر یک خانواده نخواهید داشت.»

تعداد این داستان‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌شود گفت آن‌ها صرفاً رویداد‌هایی پراکنده هستند. این کار‌ها توسط ماموران خودسر صورت نمی‌گیرد. این‎ها اقداماتی نظام‎مند هستند و مستقیماً از بالا دستور آن‎ها صادر می‌شود. جف سشنز، دادستان کل آمریکا چندی قبل این داستان‌ها را تائید کرد و در ماه مه از سیاستی خبر داد که در بخش اعظم سال گذشته در حال اجرا شدن بود.

افراد بزرگسالی که به صورت غیرقانونی از مرز آمریکا عبور می‌کنند، تحت بازداشت جنایی قرار می‌گیرند تا به علت این جرم محاکمه شوند. این حتی شامل کسانی می‌شود که از حق خود برای درخواست پناهندگی از آمریکا استفاده می‌کنند. کودکان این افراد از آن‌ها گرفته می‌شوند و به عنوان «کودکان بدون همراه» تحت سرپرستی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار می‌گیرند.

سشنز چنین والدینی را هم‌ردیف قاچاقچیان انسان می‌داند. او گفته است اگر شما کودکی را قاچاق کنید ما شما را محاکمه خواهیم کرد و آن کودک همانگونه که قانون گفته است از شما جدا خواهد شد.

ترس و وحشت ناشی از این جدایی برای والدین و کودکان آن‌ها محصول فرعی و تأسف بارِ یک فرایند قانونیِ ضروری نیست، بلکه هدف اصلی مقامات آمریکایی ایجاد این ترس و حشت در مهاجران است. این تنبیه عمدا تا حد ممکن زشت و ترسناک طراحی شده است تا باعث وحشت سایر مهاجران شود. استفاده از جدایی خانواده‎ها به عنوان عاملی بازدارنده در مقابله با مهاجرت، یک سال قبل توسط مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً تصویب شد. از آن زمان دولت آمریکا با افتخار گفته است که این جدایی‌ها باعث کاهش عبور افراد از مرز آمریکا شده است، اما این ادعا واقعیت ندارد.

این سیاست غیرضروری و بی‎رحمانه است و کارآیی لازم را نیز ندارد و حاکی از سادیسم طراحانِ آن است. از این رو، این سیاست علیه مردمانی (مهاجران از مرز جنوبی آمریکا) به اجرا درمی‎آید که دونالد ترامپ اصولاً آن‎ها را انسان تلقی نمی‎کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار