شرکت بیش از ۱۴ هزار نفر در کنکور سراسری از خراسان شمالی

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴ هزار ۸۷۴ داوطلب از استان خراسان شمالی در کنکور سراسری شرکت کردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس سعید معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴ هزار ۸۷۴ داوطلب در کنکور سراسری از خراسان شمالی شرکت کردند که این تعداد در سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر بوده که امسال حدود ۲ هزار نفر افزایش تعداد شرکت‌کننده را در سطح استان داشته‌ایم.

وی افزود: از این تعداد شرکت‌کننده ۸ هزار ۸۲۸ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۴۶ نفر داوطلب مرد هستند که در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی تاریخ برگزاری این آزمون را ۷ و ۸ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد.

سعیدی گفت: تعداد شرکت‌کننده‌ها به تفکیک رشته‌ها در علوم ریاضی و فنی تعداد ۶۹۳ خانم و ۵۴۸ نفر آقا، در گروه علوم تجربی ۴ هزار ۶۲ نفر خانم و هزار و ۱۶۵ نفر آقا، در گروه علوم انسانی ۶۹۳ نفر خانم و ۵۴۸ نفر آقا، در گروه هنر ۴۸۰ نفر خانم و ۴۶۸ نفر آقا و در گروه زبان خارجه ۶۷۳ نفر خانم و ۴۶۸ نفر آقا هستند.

وی زمان برگزاری آزمون علوم ریاضی و فنی و همچنین علوم انسانی را صبح پنج‌شنبه ۷ تیرماه عنوان و افزود: عصر روز پنج‌شنبه نیز آزمون داوطلبان گروه هنر برگزار خواهد شد و در صبح روز جمعه ۸ تیرماه داوطلبان گروه تجربی باهم رقابت می‌کنند و سپس در عصر همان روز آزمون زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ


رقابت داوطلبان کنکور سراسری در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.