صرفه جویی در مصرف برق برای عبور از گرما

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: مصرف بهینه برق و صرفه جویی بیشتر در فصل تابستان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  عبدالعزیز کریمی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه موضوع مصرف برق مهمترین الویت صنعت برق در امسال است، بیان کرد: صنعت برق به عنوان صنعت زیر بنایی کشور نقش مهمی را در زمینه اقتصادی، فرهنگی و رفاهی جامعه دارد که میزان تولید، نحوه دسترسی و چگونگی توزیع و مصرف انرژی برق بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خشکسالی موجود با استناد به آمار تولید برق و افزایش نزدیک به ۹ درصدی مصرف این انرژی در ساعات پیک پارسال افزود: معنی این افزایش این است که در این وضعیت هرسال باید به همین میزان به ظرفیت تولید و سایر تجهیزات برق رسانی اضافه شود که این کار غیر ممکن است.

کریمی تصریح کرد: شهروندان باید در ایام تابستان با اصلاح روند مصرف برق از بروز خاموشی جلوگیری کنند، زیرا ظرفیت عملی تولید برق کشور از ابعاد مختلف جوابگوی نیاز مصرفی پیش بینی شده در ایام تابستان نیست.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس ادامه داد: برای جبران این موضوع و رفع خاموشی از مشترکان تقاضا می‌شود مصرف غیر ضروری خود را به ساعات اولیه صبح یا ساعات پایانی شب منتقل کنند تا در مدیریت مصرف برق صرفه جویی شود که باعث افزایش رفاه برای شهروندان و کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی در پرداخت هزینه‌ها می‌شود.
انتهای پیام/ت

صرفه جویی در مصرف برق اجتناب ناپذیر است

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار