معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

نیمی از منابع مالی طرح فناورانه را تامین می‌کنیم

ستاری با اشاره به حمایت از طرح فناورانه گفت: نیمی از منابع مالی این طرح به وسیله معاونت علمی و فناوری تامین می‌شود.

به گزارش  حوزه فناوری‌های نوین گوره علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه‌های فناورانه مشترک جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمادگی معاونت علمی و فناوری برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناور دانشگاهی و پژوهشگاهی گفت: معاونت علمی و فناوری به طور کامل آمادگی دارد تا ضمن مشارکت در طرح‌های فناورانه که نیازی از صنعت را تأمین می‌کند، با ایجاد زیرساخت‌های لازم مسیر ورود این طرح‌ها به صنعت و بازار تجاری هموار شود.

ستاری با اشاره به طرح‌های مشترک میان معاونت علمی و فناوری و جهاد دانشگاهی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری حساب مشترکی با جهاد دانشگاهی دارد که پروژه‌ها را با سهم ۵۰ درصد برای هر یک از طرفین تامین مالی می‌کند.

پروژه های متعددی برای ورود به صنعت آماده شده‌اند

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به  مسیر پیشرفت این طرح‌ها افزود: خوشبختانه پس از حدود سه سال از شروع این کار مشترک، در حال حاضر پروژه‌های خوبی آماده تحویل به صنعت داریم.

ستاری با تأکید بر عزم جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها و ایجاد زمینه بهره‌مندی از این دستاورد‌ها در صنایع گفت: معاونت علمی و فناوری پشتیبانی و حمایت‌های خود از طرح‌های مشترک با جهاد دانشگاهی را به همان شکل گذشته و در بستر همکاری مشترک ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر این که با تزریق منابع مالی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هیچ گاه  نتیجه‌بخش نیست و باید زمینه ورود این فناوری‌ها به بازار و صنعت فراهم شود، اظهار کرد: در این مسیر ما نیازمند نهاد‌های واسطه ای هستیم که در جهت تولید فناوری حرکت کنند.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نخستین بخش از بازدید طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی با روند پیشرفت مجموعه پروژه‌های حوزه برق قدرت و دستگاه‌های الکترونیک مورد نیاز قطار‌های شهری و ایستگاه‌ها آشنا شد.

ستاری همچنین ضمن بازدید از تجهیزات مجموعه تجهیزات برق فشار قوی قابل جابه‌جایی، تست ولتاژ، مبدل‌های برق قدرت، تجهیزات سامانه رانش و پیش‌رانش قطار‌های شهری، تجهیزات کنترل دور موتور و تجهیزات الکترونیک صنایع ریلی از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه تولید تجهیزات برق اضطراری (UPS) دیدن کرد.

سومین بخش از بازدید معاون علمی و فناوری به تجهیزات و دکل‌های نمک‌زدایی نفت خام ساخته شده توسط پژوهشگران و فناوران جهاد دانشگاهی اختصاص یافت.

گفتنی است؛ این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی اجرایی شده است و با انجام حمایت‌های مادی و زیرساختی زمینه ورود این طرح‌ها به بازار تجاری و حل نیاز‌های صنعت فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار