گریز ناگزیر بنی صدر پس از اتحاد شوم با منحرفین و منافقین + فیلم

31 خرداد 1360 مجلس شورای اسلامی ابوالحسن بنی صدر را از سمت ریاست جمهوری عزل کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال رأی اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی بنی صدر در تاریخ 31 خرداد سال 1360، حضرت امام خمینی(ره) روز نخست تیرماه سال 1360 وی را از ریاست جمهوری عزل کردند. به موجب بند پنج اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عزل رئیس جمهور پس از حکم دیوان عالی کشور و یا رأی مجلس شورای اسلامی، از وظایف و اختیارات رهبری می‏ باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حضرت امام نتایج رای گیری مجلس درباره کفایت بنی صدر را به اطلاع ایشان رساندند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

محضر شریف حضرت آیت اللَّه العظمی امام خمینی- دام اللَّه ظله. محترماً به عرض می‌رساند، رأی مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 31/ 3/ 1360 پس از بحث و بررسی با حضور 190 نفر به شرح زیر:

آرای موافق: 177
رأی مخالف: یک نفر
آرای ممتنع: دوازده نفر

در مورد آقای سید ابوالحسن بنی صدر بر این قرار گرفت که «آقای ابوالحسن بنی صدر برای ریاست جمهوری اسلامی ایران کفایت سیاسی ندارد» به موجب اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مراتب برای اتخاذ تصمیم به خدمت امام عظیم الشأن گزارش می‌‏گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی
31/ 3/ 60- اکبر هاشمی رفسنجانی

امام خمینی(ره: )در پاسخ نوشتند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

پس از رأی اکثریت قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه آقای ابوالحسن بنی صدر برای ریاست جمهوری اسلامی ایران کفایت سیاسی ندارد، ایشان را از ریاست جمهوری اسلامی ایران عزل نمودم.

اول تیر ماه 60
روح اللَّه الموسوی الخمینی‏
(صحیفه امام، ج‏14، ص: 480)

حضرت امام در همین روز ضمن سخنانی به بنی صدر فرمودند:

«من بسیار متأسفم از اینکه کوشش کردم که در این دوره اول جمهوری اسلامی این طور مسائل پیش نیاید و این طور عزل و نصب‌ها نشود؛ لکن با کمال کوششی که کردم اینها نتوانستند بفهمند. من با زبان‌های مختلف آنها را دعوت کردم به اینکه رها کنند این راهی را که در پیش دارند و با ملت ایران این طور نکنند.» (صحیفه امام، ج14، ص 486)

امام همچنین از نصیحت و خیرخواهی برای بنی صدر فروگذار نکردند:

«من الآن هم نصیحت می‏‌کنم آقای بنی صدر را به اینکه مبادا در دام این گرگ‌هایی که در خارج کشور نشستند و کمین کردند بیفتید و این آبرویی که از دست دادید بدتر بشود.» (صحیفه امام، ج14، ص 492) 

انتهای پیام/
 

عزل بنی صدر + فیلم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۸:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
همه حوادث پس از انقلاب اسلامی نشانگر این است که یک دست غیبی این نظام و انقلاب را حمایت و هدایت می کند و گرنه این همه توطئه و شکست همه آنها ، مگر ممکن است ؟، واقعاً به تعداد روزهای این نظام دشمنان توطئه چینی کرده اند که جریان بنی صدر فقط یکی از آنهاست ، واقعاً خداوند بزرگ یک بار دیگر آتش جهان کفر و شرک و زر و زور و تزویر را بر ابراهیم انقلاب ما گلستان کرده است آیا امروز همه اطراف ما را برای سوزاندن ما آتش نزده اند ؟ آیا اگر لطف خدا نبود و آقا امام زمان روحی له الفدا چتر حمایت خود را بر سر ما نداشت خنثی کردن این همه توطئه ممکن بود ؟ و لذا خدواند سبحان را باید بخاطر این همه لطف و عنایتش شبانه روز سپاس گفت و جبهه بندگی و شکر در مقابل استان ربوبی اش بر خاک نهاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
خدا ما را از شر منافقین نجات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
آیا آقای روحانی عملکرد خوبی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
خدا دشمنان ایران اسلامی را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر منافقین
آخرین اخبار