خرمگاه: کی روش می دانست از بازی با مراکش چه می خواهد/ نباید درباره دیدار با اسپانیا رویایی فکر کنیم

کارشناس فوتبال ایران گفت: کی روش می دانست از بازی با مراکش چه می خواهد و برای این پیروزی جنگید.

خرمگاه: کی روش می دانست از بازی با مراکش چه می خواهد/ نباید درباره دیدار با اسپانیا رویایی فکر کنیممحمد خرمگاه در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد:  ما با ترفندهای کارلوس کی روش و البته کارهای مستمر او و بازیکنان به این پیروزی رسیدیم. سرمربی تیم ملی می دانست از بازی با مراکش چه می خواهد و تدابیر لازم را هم برای رسیدن به هدف به کار گرفت. در فوتبال و در کل زندگی هرچه زحمت بکشی،  به نتیجه می رسی. کارلوس کی روش هم کار کرد، زحمت کشید و جنگید و از آنجاییکه خودش هم می دانست نباید از همان ابتدای بازی دنبال پیروزی باشد و باید دنبال حفظ دروازه تیم ملی فوتبال ایران برود، تمرکز تیم را روی ضدحملات گذاشت. تیم ما ابتدا می خواست بازنده نباشد و در ادامه نیم نگاهی به پیروزی برای کسب پیروزی داشته باشد. در آخرین دقیقه بازی هم روی نقطه قوت مراکش یعنی ضربات ایستگاهی به گل رسیدیم و این بازی را با پیروزی به پایان رساندیم.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

مربی سابق تیم های استقلال و نفت تهران افزود: یادمان نرود مقابل مراکش 20 دقیقه مرگبار را پشت سر گذاشتیم و این تیم ما را اذیت کرد اما در نهایت تفکرات کارلوس کی روش، تیم ملی را از آن وضعیت نجات داد. دربازی با اسپانیا و پرتغال هم ابتدا باید فکر گل نخوردن باشیم و سپس سمت دروازه حریف برویم.

او درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا در دومین بازی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: اسپانیا اگر از لحاظ کیفیت بازی بهترین تیم جهان نباشد، بین 3 تیم برتر قرار دارد. این تیم از لحاظ مالکیت توپ هم برترین تیم جهان است. کی روش ثابت کرده تیمش مقابل تیم های خوب دنیا بهتر بازی می کند. او با بهره گیری از تاکتیک های دفاعی و استفاده از ضدحملات دنبال کسب نتیجه است. اگر بازنده بازی با اسپانیا نباشیم، همه مردم راضی هستند اما می توانیم مانند بازی با آرژانتین به گلزنی هم فکر کنیم. با این وجود نباید چندان رویایی فکر کرد و باید دنبال کسب تک امتیاز از این تیم قدرتمند بود.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران درصورت کسب تساوی مقابل اسپانیا، به احتمال فراوان راهی دور بعدی جام جهانی 2018 روسیه می شود، گفت: در این صورت صعود ما قطعی می شود اما از الان نباید کار را تمام شده دانست. در فوتبال هیچ چیز مطلق نیست.  هرچند ما تنها تیم 3 امتیازی گروه هستیم و این امر بسیار خوب اما باید با پرتغال و اسپانیایی بازی کنیم که مدعی فتح جام جهانی هستند. امیدواریم چهارشنبه هفته جاری مقابل اسپانیا از حیثیت فوتبالمان دفاع کنیم و مانند دیدار با مراکش و آرژانتین بار دیگر کارشناسان جهانی از سوی کارشناسان فوتبال جهان تحسین شویم.

بیشتر بخوانید

تاکتیک های بی نقص، عامل پیروزی ایران بر مراکش بود/ بازی با اسپانیا فرصت است،نه تهدید

حاج صفی: ایران فرصت صعود به مرحله بعد را دارد

خرمگاه درمورد احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در بازی با اسپانیا به دلیل آسیب دیدگی امید ابراهیمی اظهار داشت: امید ابراهیمی مقابل مراکش مانند همیشه با تفکر و جنگنده بازی کرد و اجازه نداد هافبک های خلاق حریف میانه زمین را به جولانگاه خودشان تبدیل کنند. من تجربه آسیب دیدگی از ناحیه دنده دارم و امیدوارم مصدومیت امید جدی نباشد. با این وجود سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای پست هافبک دفاعی تنها روی ابراهیمی حساب نمی کند و سعید عزت اللهی هم بین گزینه های اصلی کارلوس کی روش است. با توجه به حضور هافبک های طراحی مانند اینیستا و ایسکو در ترکیب اسپانیا، امیدوارم هر بازیکنی به میدان می رود، بهترین عملکرد را داشته باشد.

انتهای پیام/

اظهارات محمد خرمگاه درباره تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار