عابدینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مذاکره با آمریکا مصداق شطرنج‌بازی با گوریل است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:تجربه 5 سال گذشته برجام نشان داده که مذاکره با آمریکا مصداق شطرنج‌بازی با گوریل است.

اظهارات اخیرترامپ درباره ایران جنبه تبلیغاتی دارد/ ترامپ در بیان آرزوهایش مختار استحسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران در نهایت مجبور است تا برای نجات برجام پای قرارداد دیگری را امضاء کند، اظهار کرد: ترامپ در بیان آرزوهایش مختار است، چرا که هر سیاستمداری می‌تواند رویاهای خود را در بیان کند، اما آنچه که در عالم واقع اتفاق می‌افتد، امر دیگری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده پای میز مذاکره نمی‌نشیند، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر توافقی با ایالات متحده صورت بگیرد، نسبت به آن پایبند بماند.

عابدینی تصریح کرد: آمریکا نه تنها درباره برجام بلکه در سایر پیمان‌های بین‌المللی نیز رفتاری غیرعقلانی داشته که از جمله آنها می‌توان به انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس اشاره کرد، لذا به نظر می‌رسد که ایالات متحده در شأن یک دولت مسئولیت‌پذیر در نظام بین‌الملل عمل نمی‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: برجام درباره مسائل هسته‌ای بوده و یکی از دلایلی که جمهوری اسلامی ایران به خاطر آن پای میز مذاکره رفت، این بود که به قیمت پذیرش برخی محدودیت‌ها تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته شود، اما دیدیم که علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات، آمریکا نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایران در نهایت مجبور خواهد شد مذاکره دیگری را آغاز کند، نوعی جنگ روانی بوده و جنبه تبلیغاتی دارد.

گفتنی است؛ رییس جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش درباره برجام و تصمیمات ایران مدعی شده ایران به دنبال نجات دادن برجام است اما به شما می گویم یک روز در آینده، آنها بازخواهند گشت و خواهند گفت که می‌خواهند با مذاکره به توافق برسند و توافقی به دست بیاید.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
شطرنج بازی گوریل !
آخرین اخبار