۷ علامت هشدار دهنده در بدن که زنگ خطر ابتلا به سرطان هستند

درمطلب زیر قصد داریم شما را با نقاطی از بدن آشنا کنیم که عوارض سرطان پوست را به سرعت در خود نشان خواهند داد.

 به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس گفته های جامعه سرطان آمریکا، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در این کشور است که سالانه ۵٫۴ میلیون نفر را درگیر خود می سازد. گذشته از این آمار تکان دهنده، جای خوشحالی است که بیشتر انواع سرطان پوست به مقدار بسیار زیادی قابل درمان بوده و از همه مهم تر این که با رعایت نکاتی گاه ساده می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

نشانه های سرطان پوست

ضایعات تیره شبیه خال که در واقع نشان دهنده سرطان پوست هستند

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مدت زمان زیادی را در طول روز، به ویژه در طول فصل تابستان در خارج از خانه و در معرض نور آفتاب می گذرانید، یا از روش های برنزه کردن طبیعی و شیمیایی استفاده می کنید، خال های سیاه زیادی روی بدن خود دارید یا در خانواده شما تاریخچه و سابقه ابتلا به سرطان پوست وجود دارد، نه تنها رعایت برخی نکات و احتیاط ها ضروری است بلکه به شدت توصیه می شود که خودتان نیز سعی کنید تمام سطح پوست بدنتان را برای پیدا کردن نشانه های احتمالی سرطان پوست مورد بررسی قرار دهید.

نشانه های سرطان پوست

ضایعه تیره تری که برآمدگی قابل توجهی داشته و نشانه سرطان پوست است

بیش از ۴۰ درصد لکه های سرطانی زیر سطح پوست توسط خود افراد کشف می شوند از این رو بسیار مهم است که این بررسی ها را به شکل روتین انجام دهید. 


بیشتربخوانید : خوش تیپ باشید تا سرطان نگیرید


۱- چشم

اگر چه این موضوع برای بسیاری غیرقابل باور است اما پلک چشم یکی از معمول ترین نقاط بدن است که مستعد ابتلا به سرطان پوست غیرملانومایی خواهد بود. بر اساس گزارش های مراکز پزشکی، ۴۴ درصد از این گونه سرطان ها در پلک پایین رخ می دهد در حالی که ۱۹ درصد از آن ها لایه درونی پلک را درگیر خود می سازند. در صورتی که هر گونه برآمدگی و خونریزی غیرطبیعی مزمن در ناحیه پلک ها دارید، یا پلک شما قرمز شده و خونریزی دارد، مژه هایتان را بی دلیل و به صورت ناگهانی از دست داده اید یا ضایعات رنگی با رشد غیرطبیعی در پلک های خود دارید باید هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

۲- دهان

دهان، به طور ویژه لب ها و درون دهان شما در قسمت گونه ها معمولاً هنگام بررسی های شخصی برای ابتلای احتمالی به سرطان پوست نادیده گرفته می شوند؛ هر چند از نقاطی هستند که احتمال ابتلا به سرطان پوست در آن ها زیاد است. زیر زبان، سقف دهان و قسمت داخلی گونه هایتان را چک کنید تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید. اگر ضایعاتی به رنگ قرمز تیره یا سفید در دهان خود دارید یا دهان شما آفت دردناکی دارد که بیش از ۳ هفته از حضور آن گذشت و التیام نمی یابد باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سیگار می کشید احتمال ابتلا به سرطان پوست در درون دهان شما بیشتر است پس باید بررسی های دقیق تری در این قسمت از بدن خود انجام دهید.

۳- پا

نشانه های ابتلا به سرطان پوست

قسمت بالای پا را نباید هنگام گشتن به دنبال نشانه سرطان پوست نادیده گرفت. حتما بین انگشتان پایتان را بگردید و در صورت مشاهده زخم ها یا غده های صورتی رنگی که مزمن هستند هوشیار باشید. اگر چه خیلی رایج نیست اما سرطان پوست غیرملانومایی می تواند در قسمت کف پا نیز رخ دهد از این رو باید مواظب زخم های مزمن و یا غده هایی که به سرعت رشد می کنند و خونریزی دارند در این نقطه از بدن باشید. در صورت مشاهده هر گونه غده سیاه یا قهوه ای باید به پزشک مراجعه کنید اما به یاد داشته باشید که ملانوماها همواره رنگی نیستند. اگر پوست بدنتان تیره باشد باید بیشتر مراقب باشید زیرا افراد دارای پوست های تیره تر در معرض خطر بالاتری از ابتلا به سرطان acral lentiginous melanoma قرار دارند که یکی از خطرناک ترین انواع سرطان پوست به شمار می آید.

۴- اعضای تناسلی

اگر شما هم از افرادی هستید که به سالن های برنزه کردن می روید و این کار را در حالت کاملاً عریان انجام می دهید باید هر چه سریع تر اعضای تناسلی خود را برای بروز نشانه های احتمالی سرطان پوست مورد بررسی قرار دهید. اگر چه ملانوماها (غده های سرطانی پوست) ضرورتاً در ناحیه اندام های تناسلی بروز نمی کنند اما ممکن است از جاهای دیگر به این نقاط سرایت کنند. از یک آینه می توانید برای دیدن تمامی زوایای اندام تلناسلی خود استفاده کنید.

۵- کف سر

پوست سر یکی از سخت ترین نقاط برای بررسی کردن به منظور مشاهده نشانه های احتمالی ابتلا به سرطان پوست است اما می توانید از همسر، دوست یا آرایشگر خود بخواهید هر گونه تغییر غیرطبیعی در پوست سر را به شما گزارش دهد. به دنبال ضایعات برآمده با رنگ های متفاوت یا دارای خونریزی باشید. بر روی قسمت بالای سر تمرکز کنید و جاهایی که موها در حال نازک شدن یا جدا شدن هستند.

۶- گوش

لاله گوش براحتی می تواند مورد بررسی قرار گیرد اما لایه های پیچدار گوش ممکن است هنگام انجام این بررسی ها نادیده گرفته شوند. بر اساس داده های پزشکی، سرطان پوست می تواند در هر ۳ بخش گوش خارجی رخ دهد. علاوه بر رنگ رفتگی ها و نقاط تیره، به دنبال ضایعات برآمده ای باشید که خونریزی داشته یا دارای رنگ های مختلفی هستند.

۷- ناخن

نشانه های ابتلا به سرطان پوست

بدون شک تغییر رنگ و کمرنگ شدن ناخن ها در بسیاری از افراد رخ می دهد اما این بدان معنا نیست که باید این اتفاقات را نادیده بگیرید. هنگام بررسی ناخن ها ابتدا آن ها را تمیز کرده و دنبال خطوط تیره روی آن ها، رنگ رفتگی پوست دور ناخن یا نقاط شبیه کبودی بگردید.

۸- سینه

کارشناسان تاکید می کنند که برای ابتلای احتمالی به سرطان سینه همیشه و به طور مرتب در خانه، سینه های خود را مورد بررسی قرار دهید اما انجام این کار در مورد سرطان پوست نیز ضروری است. زیر سینه ها را برای تغییر رنگ، لکه ها و خال های جدید یا در حال بزرگ شدن و برآمدگی های ناهموار مورد بررسی قرار دهید.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

۸ نقطه در بدن که علایم واضح سرطان را در خود نشان خواهند داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مریم
۲۱:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام چرا خبر از یمن نمیزارید ؟؟
آخرین اخبار