گفتگوی دو کره درباره شرکت در رقابت‌های ورزشی آسیایی ۲۰۱۸ تحت یک پرچم واحد

کره شمالی و کره جنوبی در چارچوب تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط، درباره تشکیل تیم‌های واحد در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از منابع آگاه در سئول اعلام کردند دو کره روز دوشنبه درباره تشکیل تیم‌های واحد برای بازی‌های آسیایی که در اندونزی برگزار خواهد شد، گفتگو کردند.

در چارچوب روند بهبود روابط دو کره که تحت تاثیر همکاری دو کشور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی تسریع شد، سئول و پیونگ‌یانگ اکنون تصمیم گرفته‌اند از بازی‌های آسیایی اندونزی نیز برای سرعت بخشیدن به روند عادی‌سازی روابط دوجانبه استفاده کنند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، در نشست آوریل گذشته خود توافق کردند دو کشور در رویداد‌های ورزشی بین‌المللی از قبیل بازی‌های آسیایی 2018 حضور مشترک داشته باشند.

دو کره پس از سال‌ها تنش ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ تلاش‌های گسترده‌ای را برای عادی‌سازی روابط دوجانبه آغاز کرده‌اند.

جئون چونگ ریول، مسئول هیئت کره جنوبی، اعلام کرد مقامات کره شمالی و کره جنوبی در مذاکرات روز دوشنبه خود درباره تشکیل تیم‌های مشترک برای مسابقات و استفاده از یک پرچم گفتگو کردند. همچنین هیئت‌های دو کشور در این فرصت درباره مسابقه بسکتبال میان تیم‌های ملی دو کره که کیم جونگ اون ایده آن را مطرح کرده بود، تبادل نظر کردند.

بازی‌های آسیایی 2018 از هجدهم اوت تا دوم سپتامبر در جاکارتا و پالمبانگ اندونزی برگزار خواهد شد.

دو کره برای اولین بار در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ یک تیم مشترک هاکی روی یخ زنان تشکیل دادند.

انتهای پیام/

دو کره در پی تشکیل تیم‌های مشترک ورزشی برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2018

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار