سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پایبندی دولت افغانستان و گروه طالبان به آتش بس اعلام شده به مناسبت عید فطر استقبال کرد و خواستار تمدید آتش بس و احترام طرفین به آن شد.

خواستار تداوم آتش بس در افغانستان هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پایبندی دولت افغانستان و گروه طالبان به آتش بس اعلام شده به مناسبت عید فطر استقبال کرد و خواستار تمدید آتش بس و احترام طرفین به آن شد.

بهرام قاسمی اظهار امیدواری کرد: تداوم آتش بس بتواند زمینه ساز آغاز روند نوین و سازنده ای برای گفت وگوهای صلح و برقراری ثبات و آرامش در افغانستان باشد.

به نوشته ایرنا، برای نخستین بار بعد از حدود یک دهه درگیری خونین بین گروه طالبان و نیروهای دولتی، دولت وحدت ملیافغانستان بنا به پیشنهاد علمای کشور و به حرمت ماه مبارک رمضان از بیست وهفتمین روز ماه رمضان تا پنج روز بعد از عید فطر را با گروه طالبان آتش بس یک جانبه اعلام کرد و البته القاعده و داعش و گروه های تروریستی خارجی را مستثناء کرد. طالبان نیز در همین ارتباط سه روز تعطیلات عید فطر را به عنوان زمانی برای آتش بس تعیین کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.