خلیلی: گفتگوهای ویدئویی سازنده ای با رهبران طالبان داشته ایم

رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در یک هفته گذشته، تبادل نظر و گفتگوهای خوب ویدئویی با رهبران و بزرگان گروه طالبان برقرار شده است.

خلیلی: گفتگوهای ویدئویی سازنده ای با رهبران طالبان داشته ایمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در یک هفته گذشته، تبادل نظر و گفتگوهای خوب ویدئویی با رهبران و بزرگان گروه طالبان برقرار شده است.

خلیلی که امروز (یکشنبه 27 جوزا) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، برقراری آتش بس میان دولت و طالبان را گامی تاریخی و ارزشمند در راستای تامین صلح در این کشور خواند.

وی ضمن استقبال از تمدید آتش بس از سوی حکومت از گروه طالبان نیز خواست تا آتش‌بس با حکومت را تمدید کنند.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به آتش‌بس حکومت و طالبان گفت که در یک هفته گذشته، تبادل نظر و گفتگوی خوب ویدئویی با رهبران گروه طالبان برقرار شده است.

به گفته وی، در این گفتگوها طالبان مستقیما خواسته‌های خود را با شورای عالی صلح در میان گذاشته و این شورا نیز خواسته‌های مردم افغانستان را به طالبان منتقل کرده است.

آقای خلیلی گفت: ما در طول یک هفته گذشته، تبادله دیدگاه و نظریات خوبی به صورت نه شفاهی بلکه به صورت ویدئویی هم در رابطه به قضایا داشتیم با کلان‌های تحریک طالبان که حال زود است درباره آن صحبت کنیم اما در رابطه به وضعیت فعلی و آزادی زندانیان صحبت‌هایی داشته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها به زودی به صورت مستقیم صورت بگیرد و نتایج خوبی در پی داشته باشد.

پیش از این دولت از تاریخ 27 ماه مبارک رمضان تا پنجم عید سعید فطر و طالبان از اول تا سوم عید فطر را آتش بس اعلام کرده بودند و امروز آخرین روز آتش‌بس از سوی طالبان می‌باشد اما حکومت تا زمان نامعلوم آتش‌بس با طالبان را تمدید کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار