مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: دامداران برای دریافت سم جهت سمپاشی اماکن دامی به شبکه‌های دامپزشکی منطقه‌ی خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رشیدی ،مدیر کل دامپزشکی استان  کرمان گفت: با توجه به موارد مشکوکی که از بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش شد اقدامات خوبی با هماهنگی استانداری در استان انجام و جلساتی برای تامین سم رایگان برای سمپاشی اماکن دامی برگزار و اعتبارات مورد نیاز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شد.

وی تصریح کرد :در حال حاضر سموم برای مبارزه با کنه و انگل‌های خارجی در اختیار شبکه‌های دامپزشکی قرار دادیم؛ و همه شبکه‌ها در حال سمپاشی مناطقی هستند که خطر بیماری وجود دارد.

رشیدی در ادامه گفت: من از دامداران تقاضا دارم که به شبکه‌های دامپزشکی برای سمپاشی اماکن دامی مراجعه کنند؛ و همینطور دامداران از نیش کنه مراقبت کنند و وسایل حفاظت شخصی را بکار ببرند و از ذبح دام خارج از کشتارگاه جلو گیری کنند و مردم هم از کشتارگاه‌هایی که در مسیر ها‌ی عبوری دیده می شود خرید نکنند.

و ی افزود :کارکنان کشتارگاه‌ها،  نیز از رفتار های پر خطر مثل قرار دادن کارد آلوده بخون در دهان خودداری کنند و از ماسک ،دستکش و عینک استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

سمپاسی دامداری های استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار