مشکلات مردم با خودگذشتگی و پیگیری مستمر مدیران برطرف شود

استاندار بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی و با تاکید بر مدیریت مصرف آب در استان گفت: مشکلات مردم باید با خودگذشتگی و پیگیری مستمر مدیران برطرف شود و این مهم با ریسک پذیری مدیران محقق می‌شود.

مشکلات مردم با خودگذشتگی و پیگیری مستمر مدیران برطرف شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با تاکید بر توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به حل و پاسخگویی مشکلات مردم اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه نهاد‌های نظارتی ریسک پذیری در آنان در حل مشکلات مردم کاهش یابد.

وی، با تاکید بر افزایش ریسک پذیری مدیران در تحقق مطالبات مردم تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهند و در این راستا مدیران ادارات ملزم پاسخگویی به سوالات ارائه شده هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به شرایط خاص اقتصادی در کشور بر تقویت اتحاد و وحدت مسئولان و مردم در خنثی شدن ترفند‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد و انسجام در جامعه است چراکه دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا زمینه ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه را فراهم کرده است.

گراوند با بیان اینکه در حمایت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی همه ملت ایران اتحاد و وحدت خود را زیر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند تاکید کرد: در سیاست خارجی و اقتصادی نیاز به حمایت همه جانبه با نگاه ملی است چراکه آمریکا توسعه یأس و ناامیدی در جامعه را در دستور کار خود قرار داده که با اتحاد این ترفند خنثی می‌شود.

وی، با بیان اینکه دشمنان برای ترویج تفرقه در جامعه اسلامی سرمایه گذاری می‌کند تصریح کرد: باید انسجام در جامعه تقویت شود تا بتوان با اجرای برنامه‌های تدوین شده از گردنه مشکلات، گذر کنیم.

استاندار بوشهر، اتحاد و وحدت در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در استان اتحاد و انسجام میان همه دستگاه‌های اجرایی، نماینده، ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و مردم به نحو احسن وجود دارد و نباید اجازه داد به بهانه‌های مختلف این اتحاد دچار خدشه شود.

گراوند، تلاش همه مدیران استان را در حل مشکلات مردم و جامعه ستودنی دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات مردم باید با خودگذشتگی و پیگیری مستمر مدیران برطرف شود و این مهم با ریسک پذیری مدیران محقق می‌شود.

وی، با بیان اینکه حل مشکلات مردم عبادت محسوب می‌شود افزود: نظام بانکی در حوزه اشتغال و طرح‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی باید تلاش خود را مضاعف و به موقع این برنامه‌ها اجرا و تکمیل کند.

استاندار بوشهر، ایجاد امیدواری در جامعه را یک رسالت همگانی دانست و تاکید کرد: دشمن در صدد است ناامیدی در جامعه حاکم شود که تقویت اتحاد و امیدواری در جامعه یک ضرورت است.

گراوند با تاکید بر مدیریت مصرف آب و برق در جامعه بیان کرد: برای جلوگیری از مشکل قطعی برق در استان، هر دستگاهی که نسبت به صرفه جویی برق بر اساس مصوبه تعطیلی ادارات اقدام نکند برق آن قطع می‌شود.

وی، با بیان اینکه برای جلوگیری از اذیت شدن مردم در تامین برق باید همه دستگاه‌ها همکاری و تعامل کنند گفت: ساعت کار ادارات در استان بوشهر تا ۱۳ همه روزه تعیین شده که باید در این ساعت ادارات تعطیل و نسبت به خاموش شدن دستگاه‌های برقی از جمله وسائل خنک کننده اقدام شود و مدیران باید بر روی این موضوع نظارت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارش باران در استان و کمبود آب تصریح کرد: صرفه جویی و مدیریت مصرف آب باید در دستور همگان قرار بگیرد و در این راستا آب فضای سبز شهرداری‌های استان باید از شبکه آبرسانی قطع و از چاه‌های غیر شرب استفاده شود.

گراوند با تاکید بر استفاده از پسماند فاضلاب برای تامین آب حوزه صنعت و معادن افزود: باید پسماند فاضلاب در چرخه حوزه صنعت و معدن قرار بگیرد تا بتوان بخشی از مشکلات آب از این طریق برطرف کرد.

وی، نظارت مستمر بر قیمت کالا برای جلوگیری از تلاطم بازار را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: ارز مورد نیاز برای تامین کالا‌های مورد نیاز جامعه تامین شده که باید بر بازار نظارت مستمری انجام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به آیین‌نامه تصویبی کالای همراه ملوان مناطق جنوبی ایران بیان کرد: با اجرایی شدن این آیین‌نامه شرایط خوبی برای لنج داران و ملوانان استان فراهم می‌شود که صدو پروانه ترخیص کالا باید در دستور گمرک در کالای همراه ملوان قرار بگیرد تا این کالا‌ها قاچاق تلقی نشود.

انتهای پیام/م

بحران کم‌آبی و مدیریت مصرف آب

برچسب ها: بحران آب ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.