مردم ریگ خواستار تسریع اجرای میدان ورودی این شهر شدند

مردم بندر ریگ استان بوشهر خواستار سرعت بخشیدن و تکمیل هرچه زودتر طرح میدان امام علی (ع) که در ورودی این شهر دردست اجراست، شدند.

مردم ریگ خواستار تسریع اجرای میدان ورودی این شهر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این طرح که در تقاطع جاده ساحلی بوشهر - ریگ به گناوه قرار دارد، عملیات اجرایی آن درشهریور ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

طولانی شدن این طرح نارضایتی رانندگان عبوری و شهروندان شهر‌های یاد شده را بدلیل ایجاد سرعت کاه‌های بسیار و خاکی بودن، آسیب رسانی و افزایش استهلاک به خودرو‌های آنان به همراه داشته است.

علی زارعی گفت: اجرای این طرح اگرچه مزایایی برای این بندر دارد، اما نباید زمان بر شود و بموقع تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در طول شبانه روز از این مسیر تردد زیاد صورت می‌گیرد، انتظار می‌رود در روند اجرای میدان تسریع و مسئولان مربوطه نیز نظارت دقیق و مستمری داشته باشند.

حسین توسلی افزود: برای احداث یک میدان نظیر میدان امام علی (ع) این شهر که روزانه خودرو‌های زیادی از این مسیر باید عبور کنند، طوری باید برنامه ریزی شود که اعتبار لازم به آن اختصاص یابد تا در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: این شورا، مطالبه گری مردم را حق آنان می‌داند و ما وظیفه داریم در برطرف کردن خواسته‌های منطقی آنان مجدانه تلاش کنیم.

غلامعلی عرب زاده افزود: طرح میدان امام علی (ع) از مهم‌ترین طرح‌های این بندر است که شورا و شهردار حساسیت ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول فنی و مهندسی و پیشرفت آن دارند و دراین ارتباط بطور مستمر نظارت می‌شود.

وی گفت: این طرح که از شهریور سال ۹۶ کلنگ زنی شد درصورت طولانی نشدن، انتخاب و تائید حکم شهردار جدید، زودتر تعیین و تکلیف می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ اظهارداشت: باتوجه به بار ترافیک سنگین در این مسیر، طرح هم اینک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

شهردار بندرریگ گفت: روند اجرای طرح‌ها از نظر زمانی بستگی به پارامتر‌های مختلفی از قبیل: مجوز‌های مورد نیاز، تامین مالی، توان اجرایی پیمانکار، شرایط جوی دارد که از زمان شروع بکار در شهرداری تلاش وپیگیری وافری برای تسریع در طرح میدان امام علی (ع) این بندر شد.

محمدرضا عرب زاده افزود: به منظور تسریع در اجرای این طرح با پیمانکار چندین نشست برگزار و با توجه به مطالباتی که از این طرح داشت و با کمبود بودجه روبرو شد، اما متقبل شد، ادامه کار را با جدیت دنبال کند.

وی گفت: در زمان حاضر حجم بیشتر کار از قبیل: زیر سازی و احداث چند دهانه پل مورد نیاز که از زیر این میدان و خروجی‌های آن می‌گذرد به پایان رسیده و نباید تصور شود که با کندی روبرو است.

شهردار ریگ بیان کرد: به منظور سرعت بخشیدن و تکمیل طرح دردست احداث میدان امام علی (ع) این شهر در هفته دولت امسال نیاز به اختصاص اعتبار موردنیاز دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده و توجه خاص مدیران استان بوشهر بویژه استاندار با تزریق اعتبار به این طرح، در زمان تعیین شده بهره برداری شود.

عرب زاده افزود: باتوجه به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح، مطالبات پیمانکار بدلیل کمبود تخصیص و شرایط خاص اقتصادی کشور تنها ۱۸ درصد ازمجموع قرارداد ۳۶ میلیارد ریالی منعقدشده بصورت نقد و اوراق پرداخت شده، اما با تعامل صورت گرفته با ایشان، هم اینک مرحله اجرای سنگ جدول در دست انجام است و پس از آن بیس ریزی و آسفالت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: نقدینگی پیمانکار یکی از عوامل مهم سرعت اجرایی هر طرحی است که تاکنون باوجود دریافت نکردن مطالبات معوقه، عملکرد مناسبی داشته است.

شهردار ریگ گفت: حجم عملیات انجام شده این طرح بیش از ۲۷ میلیارد ریال است و نشان می‌دهد از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: همه تلاش خود را بکار بسته ایم بخاطر شرایط خاص مالی از کیفیت این طرح کاسته نشود و با رعایت آخرین استاندارد‌های لازم به عنوان یکی از طرح‌های شاخص این شهر به اتمام برسد.

انتهای پیام/م

مردم بندر ریگ استان بوشهر خواستار سرعت بخشیدن طرح میدان امام علی (ع) شدند

برچسب ها: صدای مردم ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.