مذاکرات مستقیم ازبکستان با طالبان

وزارت امور خارجه ازبکستان از مذاکرات مستقیم نمایندگان این کشور با گروه «طالبان» خبر داد.

مذاکرات مستقیم ازبکستان با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان این کشور با گروه «طالبان» دیدارهایی برگزار و چشم انداز مذاکرات برای برقراری صلح در افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: «تاشکند» به تلاش‌های خود مبنی بر مساعدت برای حل و فصل اوضاع افغانستان و توسعه اجتماعی و اقتصادی آن بر اساس توافقات به دست آمده در همایش بین المللی «افغانستان روند صلح آمیز، همکاری در زمینه امنیت و همکاری‌های منطقه‌ای» ادامه می دهد.   

ازبکستان در این زمینه با دولت افغانستان، نمایندگان آمریکا، چین، روسیه، کشورهای شرکت کننده گروه تماس، کشورهای اروآسیا، آسیای جنوبی، خاورمیانه دیدارها و مذاکراتی برگزار کرده است.

وزارت امور خارجه ازبکستان تاکید دارد که بیانیه تاشکند به تصویب رسیده در چارچوب همایش افغانستان که اقدامات مشترک را در سطوح منطقه‌ای و بین المللی برای پیشبرد پروسه صلح، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری‌های اقتصادی پایه این تلاش‌ها بوده است.

همزمان با همایش تاشکند طرف ازبکستان با نمایندگان بالارتبه گروه «طالبان» تماس‌های مربوطه برقرار و دیدارهای کاری برگزار کردند که در چارچوب آن چشم انداز مذاکرات و همکاری‌های متقابل برای برقراری صلح و ثبات بلندمدت در افغانستان و توسعه اقتصادی آن بررسی شد.

با توجه به این، ازبکستان از اعلام آتش بس بین دولت افغانستان و گروه طالبان به مناسبت عید سعید فطر استقبال کرد.

به نوشته فارس، ازبکستان امیدوار است که این آشتی با پیروی از اعلامیه «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در مورد تمدید آتش بس، جنبه دائمی پیدا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.