معدوم کردن لاشه ۳ رأس گاو در بیرجند

لاشه ۳ رأس گاو به دلیل باقی مانده دارویی در کشتارگاه بیرجند معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت:در بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح ‌شده در کشتارگاه این شهرستان،لاشه سه رأس گاو به وزن 700 کیلوگرم به دلیل بیماری و تزریقات انجام شده بر روی گاو بیمار با نظارت ناظران دامپزشکی ضبط شد.

 

وی  افزود:نمونه گیری از لاشه های مشکوک أخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد که پس از انجام آزمایشات و دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر وجود باقی مانده دارویی در لاشه ها تمامی گوشت استحصالی از آن در شرایط کاملا بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد . 

 

علیزاده ارزش گوشت های معدوم شده را 250 میلیون ریال عنوان کرد. 

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند وجود باقی مانده آنتی بیوتیک در لاشه دامهای ذبح شده و انتقال آن به بدن مصرف کنندگان را یکی از اثرات زیانبخش دانست و گفت:مصرف محصولات دامی آلوده به آنتی بیوتیک در بیشتر مواقع عوارضی شبیه به مصرف مستقیم آنتی بیوتیک در انسان ایجاد می کند.

 

وی از مردم خواست گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه یا قصابی ‌های مجاز تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تماس 32214361 اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار