طراحی و ساخت کوادکوپتر چهارموتوره توسط محققان تبریزی

کوادکوپتر چهارموتوره توسط محققان تبریزی طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  بهنام موسی پور یکی از اعضای گروه سازنده این کوادکوپتر چهارموتوره گفت:هدف از اجرای این طرح به کارگیری آموخته‌ها و دانش فنی ایجاد شده توسط اعضای گروه در رشته تحصیلی مهندسی فناوری کنترل ابزار دقیق و تشویق سایر دانشجویان به کار عملی و مهارتی بوده است.

این پژوهشگر در ادامه با تاکید بر اینکه مجری طراحی و ساخت کوادکوپتر چهار موتوره مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز بوده است، تصریح کرد: این کوادکوپتر این قابلیت را دارد که با نصب و حمل انواع دوربین‌ها با پرواز بر روی اهداف مورد نظر از آن‌ها فیلمبرداری کرده و همزمان ارسال کند.

این محقق مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز با بیان اینکه طرح اولیه این کوادکوپتر چهار موتوره طراحی و ساخته شده و در مرحله آزمایش قرار دارد، خاطرنشان کرد: افزایش برد پروازی، نصب انواع دوربین بر روی آن و انتقال همزمان تصاویر به سرور از دیگر قابلیت‌های کوادکوپتر چهار موتوره ساخته شده است.

وحید نقی‌زاده دیگر اعضای گروه سازنده این کوادکوپتر چهار موتوره مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز نیز در این زمینه یادآور شد: کوادکوپتر یک ربات پرنده بدون سرنشین چهار موتوره است که توانایی پرواز‌های خاص و قدرت مانور فوق‌العاده‌ای را دارا است.

این محقق در ادامه با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این پرنده بر خلاف ظاهر ساده خود بسیار پیچیده است، تصریح کرد: این پرنده‌ها قادر به انجام عملیاتی از قبیل: گشت‌های هوایی، عکسبرداری، ردیابی اهداف زمینی، جنگ الکترونیک، عملیات انتحاری، مسابقات ورزشی و … استفاده کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلیات این طرح گفت: کوادکوپتر‌ها یک ربات پرنده بدون سرنشین است که با بهره‌گیری از چهار موتور و پره مجزا و چرخش دو به دو معکوس این موتور‌ها نیروی گشتاور‌های ایجاد شده را خنثی می‌کنند و همچنین اختلاف فشار لازم برای ایجاد نیروی را تأمین می‌کنند.

این پژوهشگر مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز با تاکید بر اینکه در ساخت این نوع کوادکوپتر‌ها تلاش بسیاری برای کاهش وزن و کنترل‌پذیری بیشتر آن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید حداقل دو برابر وزن کوادکوپتر، توسط موتور‌ها ایجاد شود و این حداقل ضریب اطمینان است.

به گفته وی این نوع پرنده‌ها با می‌توان به صورت راه دور توسط یک اپراتور کنترل کرد و یا می‌توان به صورت کنترل خودکار از طریق مسیر‌های از پیش برنامه‌ریزی به پرواز در آورد.

محققان مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی موفق به طراحی و ساخت کوادکوپتر چهارموتوره (پهپاد) با قابلیت نصب و حمل انواع دوربین، تصویربرداری، فیلمبرداری و ارسال همزمان شدند. 

 

انتهای پیام/ش

کوادکوپتر چهارموتوره توسط محققان تبریزی ساخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چه جالب