رسانه‌های آلمان از دروغ‌های توییتری ترامپ پرده برداشتند

رسانه‌های آلمان به پیام‌های توییتری رئیس‌جمهور آمریکا در قبال مسئله مهاجرت در اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند و دروغ‌های او را فاش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه صهیونیستی آی‌24، در حالی که بحران پناهجویان در برلین به دلیل برنامه‌ای بحث‌برانگیز به منظور بازگرداندن مهاجران در مرزهای آلمان تشدید شده است، رسانه‌های آلمانی روز دوشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل ارسال پیامی توییتری که در آن ادعا کرده بود سیاست‌های مهاجرتی آلمان موجب شده است مردم به دولت خود پشت کنند، به شدت انتقاد کردند.

روز دوشنبه، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان، تعهد کرد در صورتی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نتواند با شرکای اروپایی خود درباره مسئله مهاجرت چاره‌ای بیاندیشد، تا ماه ژوئیه مرزهای این کشور را به روی مهاجران خواهد بست. حزب زیهوفر همچنین در حال تبلیغ برای وضع قوانین سرسختانه‌تر در قبال پناهجویان است.

گفته می‌شود آنگلا مرکل قصد دارد طی نشست آینده سران اتحادیه اروپا در روزهای 28 و 29 ژوئن درباره مسئله مهاجرت با کشورهای عضو این اتحادیه به توافق برسد. با این حال، وی گفته است حتی اگر نتواند به این توافق دست یابد، رد کردن پناهجویان در دستور کار نخواهد بود. مرکل همچنین با تلاش برای تاکید بر اینکه در سیاست‌های دولتی تصمیم نهایی با وی خواهد بود، تهدید وزیر کشور خود را رد کرده است.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا که در سال 2015 بارها از تصمیم آلمان برای گشودن مرزهایش به روی پناهجویان انتقاد کرده بود، اکنون به شرایط سیاسی حاکم در برلین واکنش نشان داده است.

وی روز گذشته در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «مردم آلمان هم اکنون به ریاست کشورشان پشت کرده اند و مسئله مهاجرت نیز ائتلاف ضعیف برلین را به شدت تکان می‌دهد. آمار جرائم در آلمان بسیار افزایش یافته است. تمامی (کشورهای) اروپا با اجازه دادن به ورود میلیون‌ها نفر که فرهنگ آن‌ها را به شدت و با خشونت تغییر داده اند، اشتباه بزرگی مرتکب شدند.»

رئیس جمهور آمریکا در پیامی دیگر افزود: «ما نمی‌خواهیم آنچه در مسئله مهاجرت برای اروپا رخ داد برای ما نیز اتفاق بیافتد!»

در این میان، رسانه‌های آلمان به سرعت به دروغهایی که در توییت‌های ترامپ مطرح شده است، واکنش نشان دادند.

وب‌سایت اشپیگل آنلاین، یکی از پایگاه‌های اینترنتی خبری پرمخاطب آلمانی، در تیتر نخست خود نوشت: «رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی توییتری مملو از دروغ، خود را مضحکه کرد.» این وب‌سایت اظهارات اخیر ترامپ را به بحران مهاجران در آمریکا مرتبط دانست.

در سرمقاله این پایگاه اینترنتی آمده است: «ترامپ به دلیل جدا کردن کودکان از والدینشان در مرزهای آمریکا تحت فشار قرار گرفته است و به نظر می‌رسد قصد دارد با اشاره به آلمان، سیاست مهاجرتی خود را توجیه کند.»

نتایج اخیر یک نظرسنجی از جانب موسسه فورسا نشان می‌دهد آنگلا مرکل همچنان در میان شهروندان آلمان از محبوبیت برخوردار است و نزدیک به 50 درصد مردم این کشور، از عملکرد وی رضایت دارند. بر اساس موسسه نظرسنجی «انمید»، در صورتی که انتخابات عمومی آلمان امروز برگزار می‌شد، ائتلاف بزرگ مرکل همچنان 51 درصد از آرا را کسب می‌کرد.

افزون بر این، آمارهای جدید نشان می‌دهد نرخ جرائم در آلمان در حقیقت به طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است. شبکه بین‌المللی آلمانی دویچه وله به طور مستقیم در توییتر به اظهارات ترامپ پاسخ داد و نوشت: «بر خلاف ادعای شما، جرائم در اینجا در حقیقت به طور چشمگیری کاهش یافته است!»

در پیام توییتری دویچه وله در پاسخ به توییت ترامپ آمده است: «در سال 2017، در کل 5.76 میلیون جرم جنایی در آلمان رخ داده است که از سال 1992 در پایین‌ترین سطح خود قرار داشته است.» این آمار بر اساس اطلاعاتی بیان شده است که زیهوفر خود در ماه مِه اعلام کرده بود که نشان می‌داد در سال 2017 نسبت به سال پیش از آن، آمار جرائم در آلمان 9.6 درصد کاهش داشته است.

وب‌سایت دویچه وله همچنین توضیح داد احتمال ارتکاب جرم پناهندگان سوری و عراقی در آلمان کمتر است، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند فرصت پذیرش را از دست بدهند.

تعداد درخواست‌های پناهندگی به آلمان در سال 2017 نسبت به سال پیش از آن، نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است؛ با این حال، این کشور همچنان مقصد اصلی پناهجویان در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. دفتر حمایت از پناهجویان اروپا روز دوشنبه اعلام کرد در کل 222 هزار و 560 درخواست برای پناهندگی در قاره سبز ثبت شده است که نزدیک به یک سوم (31 درصد) آن در آلمان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار