وقتی قاره سبز در ارائه راه‌حل برای بحران مهاجرتی ناکام می‌ماند

گرفتاری آنگلا مرکل در گرداب بحران مهاجران

تشدید اختلافات بر سر سیاست‌های مهاجرتی در اتحادیه اروپا، صدراعظم آلمان را در موقعیتی سخت قرار داده است.

گرفتاری آنگلا مرکل در گرداب بحران مهاجرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، تشدید اختلافات بر سر سیاست های مهاجرتی در اتحادیه اروپا در کنار افزایش نارضایتی های داخلی از سیاست درهای باز آلمان، صدراعظم این کشور را در موقعیتی دشوار قرار داده است.

نخست وزیر جدید ایتالیا خطاب به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا باید تغییر کند. همزمان وزیر کشور آلمان نیز به مرکل درباره تقویت امنیت مرزهای این کشور برای مقابله با ورود مهاجران هشدار داد.

در اوج بحران مهاجران در اروپا، آلمان به خود می بالید که هزاران پناهجو را پذیرفته است اما اکنون نارضایتی از این سیاست درهای باز، آینده آنگلا مرکل را تهدید می کند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان (و رهبر حزب محافظه کار سوسیال مسیحی آلمان) دو هفته به مرکل فرصت داده است تا با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مذاکره کند و طرحی جدید ارائه دهد در غیر این صورت وی به پلیس مرزی آلمان دستور خواهد داد تا به مهاجرانی که مشخصات آنها در دیگر کشورهای اروپایی ثبت شده است اجازه ورود ندهد.

هورست زیهوفر گفت اگر سران اتحادیه اروپا به توافقی دست پیدا کنند که براساس آن بتوان مهاجران را بلافاصله پس از آن که به مرزهای ما می رسند بازگرداند، بسیار خوشحال می شویم و برای صدراعظم آرزوی موفقیت می کنیم در غیر این صورت ما تلاش خواهیم کرد این پناهجویان اجازه ورود به خاک آلمان را نداشته باشند.

مرکل چنین اقدامی را مغایر با اصول اتحادیه اروپا می داند اما وزیر کشور وی رهبر حزبی است که با مرکل وارد ائتلاف شده است و صدراعظم آلمان قادر به اخراج وی نیست. مرکل همکاری با همسایگان اروپایی آلمان را برای مقابله با این مساله ضروری می داند و معتقد است اقدام ناهماهنگ در نپذیرفتن این پناهجویان در مرزهای آلمان به عنوان کشوری مهم در اتحادیه اروپا می تواند اثرات دومینو واری داشته باشد.

تصاویر کشتی سرگردان مهاجران در سواحل کشورهای اروپایی از تاثیر اختلاف روزافزون سران منطقه درباره چگونگی مقابله با این مساله خبر می دهد.

بیش از 600 مهاجر و آواره که از لیبی عازم اروپا شده بودند، پس از خودداری ایتالیا از پذیرش آنها، در آبهای منطقه سرگردان شدند. نخست‌وزیر جدید ایتالیا به آنگلا مرکل گفته است که قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا نیازمند تغییر اساسی است. وی گفته است سیاست کنونی مبنی بر پذیرش آوارگان در اولین مقصدی که وارد می شوند بیش از این نمی تواند ادامه پیدا کند. اما این درخواست در تضاد کامل با خواست وزیر کشور آلمان قرار دارد و مرکل اکنون دو هفته فرصت دارد تا میان خواسته های شرکای اروپایی و شریک ائتلافی اش در داخل آلمان تعادل برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار