در نتیجه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ

تعداد کودکان جدا شده از والدینشان در آمریکا تا پایان ماه اوت به ۳۰ هزار نفر می‌رسد!

یک مقام آمریکایی اعلام کرد تعداد کودکان مهاجری که در مرز‌های آمریکا از والدینشان جدا می‌شوند تا پایان اوت به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

تعداد کودکان جداشده از والدینشان در آمریکا تا پایان ماه اوت به ۳۰ هزار نفر می‌رسد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشنگتن اگزمینر، با ادامه جنجال‌ها بر سر سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که کودکان مهاجر را در مرزهای این کشور از خانواده هایشان جدا می کند، به تازگی گزارش شده است که تعداد این کودکان مهاجر تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی ممکن است به 30000 نفر برسد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد «وزارت بهداشت و خدمات انسانی» آمریکا در هفته های اخیر روزانه 250 کودک مهاجر را پذیرش کرده است. این سازمان از کودکانی که از خانواده هایشان در مرزهای آمریکا جدا شده اند، محافظت می کند.

این مقام که از کارکنان «وزارت بهداشت و خدمات انسانی» است، اعلام کرد که انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد و تا دو ماه دیگر این سازمان روزانه دست کم 250 کودک مهاجر را برای نگهداری پذیرش کند. اگر این آمار درست باشد، تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی 18500 کودک مهاجر دیگر که از خانواده هایشان جدا شده اند، در این سازمان نگهداری خواهند شد. این سازمان هم اکنون هم از 11500 کودک مهاجر نگهداری می کند. با احتساب این آمار، تعداد کل کودکان مهاجر زندانی در دولت ترامپ تا پایان ماه اوت به 30 هزار نفر خواهد رسید.

در هفته های اخیر سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ که کودکان را در مرزهای آمریکا از والدینشان جدا می کند، انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را برانگیخته است. این اقدام ترامپ حتی باعث برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا شده است.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که یک سیاست جدید را علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد کشور می شوند، به کار می گیرد. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند، از فرزندانشان جدا خواهند شد و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن مورد پیگیری قرار می گیرد. گاهی خانواده های این کودکان حتی نمی دانند که فرزندانشان کجا نگهداری می شوند.

این درحالی است که دونالد ترامپ با حمایت از این سیاست متضرر اعلام کرد مهاجران غیرقانونی باید بدانند در صورتی که وارد آمریکا شوند، تحت پیگرد قرار می گیرند و از فرزندانشان جدا می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار