استاندار فارس مطرح کرد؛

ایران خودرو فارس باید به جایگاه مناسب خود برسد

استاندار فارس گفت: ایران خودرو فارس باید جایگاه مناسبی در صنعت خودروسازی کشور به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه، در بازدید از مجموعه ایران‌خودرو استان، با تاکید بر این که استان فارس ظرفیت کافی برای توسعه همه حلقه‌های تولیدی خودرو را دارد، افزود: مدیران مجموعه ایران خودرو در استان فارس باید تکمیل زنجیره تولید این مجموعه در استان را در دستور کار قرار داده و مرحله به مرحله این حلقه‌ها را تکمیل کنند تا شاهد دستیابی ایران خودرو فارس به جایگاه مطلوب آن باشیم.

وی با اشاره به مشکلات گذشته صنعت خودروسازی فارس، اضافه کرد: در ایران خودرو فارس بدون توسعه زیرساخت ها، سطح بهره وری افزایش یافته و از نیروی انسانی موجود حداکثر استفاده شده است.

استاندار فارس تصریح کرد: با ابتکاری که مسئولان این مجموعه در دستور کار قرار داده اند، تولید را از ۳۰ دستگاه خودرو در روز به ۸۰ دستگاه در روز افزایش داده‌اند.

تبادار با تاکید بر اینکه کیفیت نازل مهمترین موضوعی است که درباره خودروسازی داخلی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، کسب رتبه برتر کیفیت توسط شرکت ایران‌خودرو فارس را دستاوردی مهم دانست و اظهار کرد: اینکه یک مجموعه تولیدی ثابت کند میتواند در حداقل امکانات نیز کیفیت را افزایش دهد، نشان دهنده کارکرد مناسب در مجموعه ایران‌خودرو فارس است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجموعه ایران خودرو در استان فارس، یادآور شد: مجموعه ایران خودرو در استان فارس ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده که با توجه به اهمیت اشتغالزایی در شرایط کنونی جامعه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: فعال بودن این مجموعه نام استان فارس را نیز در صنعت خودروسازی کشور مطرح کرده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه سیاست گذاری‌های کلان در مجموعه ایران خودرو فارس از سوی هیئت مدیره انجام نمی‌شود، اضافه کرد: هیئت مدیره این مجموعه باید در زمینه ارائه پیشنهادات، فعال باشد و مدیریت ارشد استان نیز این پیشنهادات منطقی و مستدل را پیگیری خواهد کرد.

تبادار همچنین با اشاره به گزارش مدیرعامل مجموعه ایران خودرو مبنی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی، از جمله تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و مالیات با این مجموعه، بیان کرد: انتظار دارم همواره مدیران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی از همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی برای گذر از مشکلات استفاده کنند و شاهد ابراز رضایت نسبت به عملکرد این مدیران باشیم.

به گفته مدیرعامل این مجموعه، ایران خودرو استان فارس تا سال ۹۲ مجموعه‌ای ضرر ده بوده و بدهکاری‌های زیادی به شهرداری، بیمه و مالیات داشته است، که با استفاده از تجربه و توانمندی دست‌اندرکاران این مجموعه تا سال ۹۶ نه تنها همه بدهی‌های موجود، پرداخت شده بلکه به سود دهی نیز رسیده است.

انتهای پیام/ن

بازدید استاندار فارس از مجموعه ایران‌خودرو استان فارس

برچسب ها: صنعت خودرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار