دبیرکل ناتو درباره تشدید اختلافات میان آمریکا و اروپا هشدار داد

ینس استولتنبرگ درباره اختلافات شدید بین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و متحدان اروپایی‌اش هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره اختلافات شدید بین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و متحدان اروپایی‌اش هشدار داد و گفت: هیچ قطعیتی وجود ندارد که رابطه کشور‌های دو سوی اقیانوس اطلس بتواند سالم از این وضعیت خارج شود.  

روزنامه گاردین چاپ انگلیس مقاله استولتنبرگ در این روزنامه را منتشر کرد.  

در بحبوحه انتقاد ترامپ از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در خصوص مهاجرت و نیز مشکلات داخلی مرکل، استولتنبرگ خواستار آن شده است که همه اعضای ناتو برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه بار اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس تلاش کنند.  

دبیرکل ناتو در مقاله خود هشدار داد "ابر‌های طوفان سیاسی" بر روابط متحدان در ناتو سایه افکنده است.  

استولتنبرگ پیش از نشست سران ائتلاف نظامی ناتو که ماه ژوئیه برگزار می‌شود، گفت:"در حالی که اختلاف‌ها به قوت خود باقی هستند ما باید هرگونه تاثیر منفی را بر همکاری امنیتی خود محدود کنیم. "

او گفت: در سطح سیاسی این روابط تحت فشار قرار دارد. آمریکا و متحدانش در خصوص موضوعاتی مانند تجارت، تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای ایران اختلافات شدیدی دارند. این‌ها اختلاف‌هایی واقعی هستند و یک شبه ناپدید نمی‌شوند. در حقیقت، هیچ جایی بر روی سنگ نوشته نشده است که روابط دو سوی اقیانوس اطلس همیشه شکوفا خواهد بود. با وجود این، این به معنای آن نخواهد بود که فروپاشی آن حتمی است. ما می‌توانیم این روابط را حفظ کنیم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار