وال استریت ژورنال گزارش داد؛

سران گروه ۷ به سختی توانستند خود را در مقابل سخنان آزاردهنده ترامپ کنترل کنند

یک مقام اروپایی گفت اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر گروه ۷ درباره مسائل مختلف، ناراحتی و رنجش مقامات دیگر کشور‌ها را به دنبال داشت.

سخنان ترامپ سران کشورهای گروه هفت را به ستوه آوردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک شرکت‌کنندگان در نشست اخیر گروه هفت در کانادا به سختی توانستند خود را در مقابل سخنان و اظهارنظرهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در موضوعات مختلف کنترل کنند.

یک مقام ارشد اروپایی تجربیات خود از پشت صحنه نشست سران قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را اینگونه با وال استریت ژورنال در میان گذاشت: احساس ناراحتی و رنجش از سخنان دونالد ترامپ قابل احساس بود اما همه سران سعی کردند در مقابل این اظهارات منطقی باشند و خونسردی خود را حفظ کنند.

بنا به گفته این منبع، رئیس جمهور آمریکا به موضوعات تجاری و مسئله مهاجرت پرداخت و در سخنان خود نخست وزیر ژاپن را در این باره مورد سرزنش و ملامت قرار داد. ترامپ با اشاره به موضوع افزایش مهاجرت مکزیکی‌ها به آمریکا، خطاب به آبه گفت: شینزو تو با این مشکل مواجه نیستی، اما من می‌توانم 25 میلیون مکزیکی را به ژاپن بفرستم و اندکی پس از آن تو در دفتر نخست‌وزیری نخواهی بود!

همچنین بنا به گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ در بخشی دیگری از سخنان خود اینگونه شرکت کنندگان را متعجب ساخت. رئیس جمهور آمریکا خطاب به امانوئل مکرون درباره اقدامات ضد تروریستی مدعی شد: امانوئل تو باید در این باره در جریان باشی زیرا همه تروریست‌ها در پاریس زندگی می‌کنند!

ترامپ در ادامه اظهارات آزاردهنده خود، ژان کلود یونکر را هدف قرار داد. ترامپ این مقام بلندپایه اروپایی را به علت نحوه برخورد اتحادیه اروپا با غول‌های فن آوری آمریکا یک « قاتل بی‌رحم» خواند. با این حال و بنا به گزارش تلگراف، یونکر اعلام کرده که به اعتقاد او سخنان ترامپ، تعریف از او بوده است. یونکر پیشتر نیز سیاست تعرفه‌ای رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داده بود.

تاکنون مقامات کاخ سفید و شخص رئیس جمهور آمریکا در خصوص گزارش وال استریت ژورنال اظهار نظر نکرده‌اند. همزمان ترامپ در پیامی توئیتری اخبارهای جعلی را مقصر افزایش تنش‌ها در نشست سران گروه هفت دانست و تاکید کرد که رسانه‌ها تنها تصاویر بد این نشست را انعکاس می‌دهند.

 اقدامات اخیر واشنگتن که انتقادات شدید دیگر اعضای گروه هفت را بر سر اعمال تعرفه‌های سنگین‌تر بر واردات فلزات و نیز خروج از توافق هسته‌ای 2015 ایران موسوم به برجام را به دنبال داشت، سایه‌ای سنگین بر نشست اخیر سران گروه هفت در کانادا افکند.

به دنبال این نشست، ترامپ کانادا و کشورهای اروپایی، نزدیکترین متحدان واشنگتن، را مورد حمله قرار داد و آنها را متهم به تلاش برای سوء استفاده از آمریکا کرد و همچنین از تمایل نداشتن این کشورها برای انجام تعهدات مالی خود در سازمان ناتو به شدت انتقاد کرد. در مقابل جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توئیتر و رسانه‌ها، مخالفت خود را با ترامپ بر سر مواضع تجاری او مطرح کرد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز این نشست را پیچیده و نامیدکننده دانست.

ترامپ  با اظهارات و اقدامات خود سر خط خبرهای نشست گروه هفت را به خود اختصاص داد. در عکسی منتشر شده از این نشست ترامپ با نگاه خیره به سران آلمان، فرانسه و انگلیس می‌نگرد که نمای از فضای حاکم بر نشست اخیر را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: عکسی که تنش‌های میان سران گروه هفت را لو می‌دهد!

انتهای پیام/

گزارش وال استریت ژورنال از فضای سنگین حاکم بر نشست جی 7 با حضور ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
اینا باید برن کره شمالی زندگی کنند تا ترسشان از ترامپ و امریکای جماعت بریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۱:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
خدا ب خیر کنه عاقبت دنیا رو با این نادووون ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
ترامپ خودش تو اون دنیا توی اتش جهنم میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۹:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
بلاخره این ترامپ حالیش کردن خیلی سخته
آخرین اخبار