مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان:

تصویر یک قلاده پلنگ در پاسگاه محیط‌بانی صیدوا شهرستان مهدی شهر ثبت شد

عباسعلی دامن‌گیر از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در پاسگاه محیط‌بانی صیدوا مهدی شهر خبر داد و گفت: سخت کوشی محیط‌بان‌ها منجر به ایجاد امنیت و حضور حیات وحش در منطقه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسعلی دامن‌گیر مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه شب گذشته تصویر یک قلاده پلنگ در محوطه پاسگاه محیط‌بانی صیدوا مهدی‌شهر ثبت‌شده است، گفت : مأموران پاسگاه ساعت 9 شب متوجه صدای غرش و حضور یک قلاده پلنگ در حیاط پاسگاه می‌شوند که بر روی زمین دراز کشیده است.

وی افزود: پلنگ با مشاهده مأموران محیط‌بانی محل را ترک و بر روی بالکن ساختمان و دقیقاً پشت پنجره مستقر می‌شود که این موقعیت فرصت ارزشمندی را برای آن‌ها فراهم کرد تا ثبت تصاویر پلنگ کامل‌تر و با جزئیات بیشتری همراه شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه سخت‌کوشی مأموران در تأمین امنیت منطقه باعث حضور حیوانات گوشت‌خوار شده است، ابراز داشت: حیات‌وحش در منطقه پرور علی رغم تردد مردم دارای آرامش و امنیت هستند که این مهم ، تنها با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بان‌ها حاصل‌شده است.

دامن‌گیر اضافه کرد: از طبیعت گردان و جوامع بومی و محلی تقاضا داریم در سفر به مناطق حیات‌وحش چنانچه با حیوانات گوشت‌خوار مواجه شدند عکس‌العمل خاصی را از خود بروز ندهند و در اولین فرصت محیط‌بان‌ها یا محیط‌زیست را از جزئیات مشاهدات خودآگاه کنند.

انتهای پیام / گ

جزئیات مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای شهرستان مهدی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار