خسارت جدی خشکسالی به محصولات کشاورزی استان کرمان

سرپرست استاندای کرمان گفت: مشکلات ناشی از خشکسالی در استان در حوزه های مختلف جمع بندی و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال می شود.

خسارت جدی خشکسالی به محصولات کشاورزی استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدجواد فدائی سرپرست استاندای کرمان گفت: در جلسه با رئیس ستاد مدیریت بحران قرار شد کارشناسان این ستاد در استان کرمان حضور یافته و نواقص و مشکلات موجود حل شود وطی دو روز آینده مشکلات استان در حوزه های مختلف جمع بندی و به ستاد مدیریت بحران ارسال می شود.

وی با اشاره به تلاش برای تنظیم پیش نویس مصوبه دولت برای حل مشکلات خشکسالی استان کرمان افزود: برخی پیش بینی های انجام شده در ستاد مدیریت بحران به نحوی است که شامل مشکلات کشاورزان استان کرمان نمی شود که در نشست های مشترک ، رفع این نواقص پیگیری می شود.

فدائی گفت: در نشست با معاونان و کارشناسان ستاد مدیریت بحران مقرر شد که رئیس جهاد کشاورزی استان گزارش خسارات واردشده به پسته استان ناشی از تغییرات دما و نیز خسارت به قنوات و تامین آب کشاورزی را در قالب فرم های ستاد بحران کشور ظرف 2 روز آینده از طریق استانداری ارسال کند.

وی گفت: همچنین مقرر شد رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان درخواست های مشخص استان برای کمک به خسارت دیدگان و نیز حل مشکل تامین آب شامل امهال وام ها، کمک بلاعوض، تسهیلات خرید و اعتبار مورد نیاز برای تامین آب را اعلام کند.

به گفته سرپرست استاندای کرمان همچنین مقرر شد که پیشنهاد اعتبار مورد نیاز استان کرمان از مواد 10 و 12 برای خرید علوفه دام های روستایی و عشایر، آبرسانی به عشایر، کمک به حل مشکلات آبرسانی شهرها و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری به ستاد بحران کشور ارسال شود تا به صورت شناور در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار داده شود .

معاون ستاد مدیریت بحران کشور هم در این جلسه گفت: در پی نشست مدیران استان کرمان با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، قرار شد بازدیدهای کارشناسی در رابطه با میزان خشکسالی انجام شود که این بازدید از صبح امروز آغاز شد.

بهنام سعیدی با اشاره به اینکه خشکسالی خسارت های جدی به محصولات کشاورزی استان از جمله پسته وارد کرده ، ادامه داد: 30 تا 40 درصد قنات های استان کرمان نیز خسارت دیده است.

انتهای پیام/س

 

در خواست کمک های ویژه از مدیریت بحران برای جبران خسارت خشکسالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار