ثبت ملی 920 اثر طبیعی و تاریخی در استان اردبیل

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل تاکنون ۹۲۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در بازدید اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: این مجموعه تنها اثر تاریخی و باستانی استان اردبیل بوده که به ثبت جهانی رسیده و از ارزش و جایگاه بسیاری بالایی در معرفی استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری لازم را کرده و زمینه برای شکوفایی آنها را فراهم آوریم می‌توانیم شاهد توسعه استان با استفاده از این قابلیت‌ها باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ثبت ملی و جهانی برخی آثار طبیعی و تاریخی در استان را از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: در استان اردبیل آثار تاریخی و طبیعی وجود دارد که قابلیت ثبت جهانی داشته و باید تلاش کنیم تا با انجام مطالعات این آثار و اقدام در راستای ثبت آنها تعداد آثار ثبت جهانی استان را افزایش دهیم.

فلاحی بیان کرد: در سطح استان اردبیل تاکنون 920 اثر در 10 شهرستان این استان به ثبت ملی رسیده و آثاری با این قابلیت در سطح استان وجود داشته که باید با اقدامات لازم پیگیر ثبت این آثار در ردیف ملی باشیم.

وی حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و به ویژه گردشگری را از اولویت‌ها دانست و افزود: در این زمینه طرح‌هایی در سطح استان در دست اجرا بوده که انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه نمایندگان مردم استان در مجلس نیز در راستای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند.

انتهای پیام/ع

ثبت ملی آثار تاریخی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار