۳۰ روستای استان خراسان‌شمالی به منطقه "هدف گردشگری" تبدیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۰ روستای استان خراسان شمالی به منطقه هدف گردشگری تبدیل می‌شود.

۳۰ روستای استان خراسان‌شمالی به منطقه به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه تابستان ۹۷ اظهار داشت: علاوه بر این که دو روستا به عنوان روستا‌های شاخص بوم‌گردی و مقصد گردشگری معرفی شده‌اند، ۳۰ روستای دیگر نیز در حال تجهیز امکانات برای جذب بیشتر مسافران است که این روستا‌های گردشگری می‌تواند یکی از ظرفیت‌های جدی بخش گردشگری محسوب شود.

وی با بیان این که خراسان شمالی تفرجگاه‌های شاخصی دارد که باید به اطلاع عموم مردم برسد، افزود:بخش خصوصی باید در راستای تقویت حوزه گردشگری بسیار فعال‌تر شود. ضمن این که ما نیز از این موضوع استقبال کنیم و مورد حمایت قرار می‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره سوانح جاده‌ای هم خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدن عوامل خدمات رسان به صحنه تصادفات و حادثه بسیار حائز اهمیت است بنابراین در این بخش باید آمار استان‌های موفق هم مورد توجه قرار گیرد تا بدانیم این استان نسبت به سطح کشوری از چه جایگاهی برخوردار است.

وی تصریح کرد: هزینه‌های زیادی برای بهبود وضعیت راه‌ها صرف شده است و هر سال با اتفاقات خوبی در این حوزه روبه رو هستیم و با استاندارد‌های لازم در حال ارتقای شاخص‌ها هستیم، اما باید آمار تصادفات و افزایش آن مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرد.

رجب‌زاده در بحث تصادفات یکی از عوامل جدی بروز حادثه را بی توجهی راننده به مسیر جلو ذکر کرد و گفت:در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های لازم هستیم.

وی هم چنین شناسایی آسیب‌های نگهداشت راه‌ها و نصب علائم ایمنی و راه اندازی کیوسک‌های اطلاعاتی درباره تفرجگاه‌های در مبادی ورودی شهر‌ها را خواستار شد تا اطلاعات جامعی در اختیار مسافران قرار گیرد.

معاون استاندار با تاکید بر این که در بخش تقویت حوزه گردشگری نباید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی غافل شد، ادامه داد: این شبکه‌ها در حال حاضر یک ظرفیت بزرگ تبلیغاتی محسوب می‌شود و حتی گروه‌هایی مختص معرفی حوزه‌های گردشگری استان‌ها هم فعال شده‌اند که می‌توان از این طریق خراسان شمالی را به مردم دیگر مناطق کشور معرفی کرد.

رجب‌زاده در پایان گفت: مشکلات و نواقص سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌های بین راهی مورد بازنگری و بازدید مستمر قرار گیرد، زیرا به‌زودی اوج گیری سفر‌های تابستانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

جاذبه های گردشگری خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.