همزمان با هفت استان کشور در چهارمحال و بختیاری:

اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی آغاز شد

اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، به صورت پایلوت و همزمان با هفت استان کشور، در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از آغار اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

سید حفیظ الله فاضلی گفت: اجرای این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی، به صورت پایلوت، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه و لرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی مشمول مالیات نمی‌شود گفت: این طرح‌‎ با پرداخت تسهیلات برای هر متقاضی راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال با نرخ پایین بانکی اجرا می‌گردد.

فاضلی ادامه داد: در این طرح خدمات و امکاناتی نظیر آموزش، مشاوره و فروش محصولات در حوزه مشاغل خانگی با هدف توجه به خانه به عنوان کارگاه خرد تولیدی ارائه می‌شود.

وی گفت: علاقمندان جهت شرکت و ثبت نام در این طرح، با شرط دارا بودن سن ۱۸ سال تمام، سکونت در استان و نداشتن هیچ گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به نشانی‌های اینترنتی job.jdchb.ac.ir و Inhb.ir و jchb.ir مراجعه و با شماره تلفن۰۳۸۳۳۳۸۰۸۹۰ تماس برقرار کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه امروزه کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود گفت: ۲۲ نوع شغل در سامانه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی تعریف شده و ثبت نام متضاضیان بدون ارائه طرح توجیهی امکان پذیر است.

وحید خلیلی افزود: آموزش، مهارت افزایی، توانمندسازی و اتصال به بازار از محور‌های اجرای این طرح می‌باشد.

چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای بیش از ۶۳ هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار و جویای کار، و یکی از ۵ استان نخست کشور از نظر نرخ بیکاری است.

انتهای پیام/ش

آغاز اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.