ملایر میزبان برگزاری 6 برنامه در رویداد همدان 2018

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: این شهرستان میزبان برگزاری 6 برنامه شاخص در رویداد بین المللی همدان 2018است.

ملایر میزبان برگزاری 6 برنامه در رویداد همدان 2018 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛   ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: شهر ملی منبت از هم اکنون آماده برگزاری برنامه های پیش بینی شده همزمان با رویداد همدان 2018 است و از تمام ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده می کند.

وی خاطر نشان کرد: همایش ملی دستکندهای زیرزمینی یکی از برنامه های مهم همدان 2018 است که همزمان با برگزاری این همایش مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن افتتاح می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به همجواری ساختمان اداره مخابرات سامن با شهر زیرزمینی، بیان کرد: حدود 97 مترمربع از زمین مخابرات تملک شده و به دلیل اینکه فضای زیر شهر زیرزمینی سامن خالی است و توان نگهداری سازه را ندارد، به احتمال زیاد ورودی شهر زیرزمینی از قسمت ساختمان مخابرات اجرا شود.

جلیلی گفت: در حال حاضر طرح ورودی شهر زیرزمینی سامن آماده و آزمایش های مورد نظر برای احداث ورودی و سازه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهر زیرزمینی سامن یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان همدان به شمار می رود، بیان کرد: اقدامات لازم برای آماده سازی ورودی شهر زیرزمینی سامن در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: قرار است مهمانان خارجی این رویداد بین المللی و حاضر در همایش دستکندها، یک روز خود را در ملایر سپری کرده و از نزدیک با ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملایر آشنا شوند.

جلیلی  گفت: علاوه بر این سه جشنواره شیره پزی، جشن خوشه برتر و همایش ملی انگور چهارم تا پنجم مهرماه در این شهرستان برگزار می شود که یکی از برنامه های مهم ترکیبی ملایر همزمان با رویداد همدان 2018 است.

وی یادآور شد: تمامی اقدامات لازم برای نورپردازی فضای پایین شهر زیرزمینی انجام شده و امیدواریم طرح گردشگری را همزمان با همایش دستکندها در رویداد همدان 2018 افتتاح و برای ورود و بازدید گردشگران مهیا کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر دومین جشنواره ملی منبت را از دیگر برنامه های شاخص و محوری این شهرستان در این رویداد بین المللی عنوان و اظهار داشت: این جشنواره 31 مردادماه به دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

جلیلی ادامه داد: جشن فرعی این جشنواره ملی نیز از عید قربان تا غدیر در تعدادی از روستاها و بخش های سامن و جوکار از 31 مردادماه تا هشتم شهریورماه برگزار می شود.

وی برگزاری جشنواره باغ تاریخی سیفیه با دبیری شهرداری ملایر در مهرماه و همایش ملی توسعه گردشگری با دبیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر را از دیگر برنامه های شاخص ملایر در رویداد همدان 2018 عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در پایان ادامه داد: علاوه بر این همزمان با رویداد همدان 2018 ملایر میزبان شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از 15 تا 18 شهریور ماه و مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در سطح ملی است.

انتهای پیام/ب

ملایر میزبان 6 برنامه شاخص در رویداد همدان 2018 است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.