مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

یارانه‌ها جوابگوی خدمات رسانی نیست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:یارانه‌ها جوابگوی خدمات رسانی نیست و باید خدمات مشاوره‌ای بیمه شوند تا سلامت روان در کنار سلامت جسم دیده شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرضیه فرشاد دیروزدر دیدار با فرماندار خوانسار اظهار کرد: شاهد اتفاقات مهمی در زمینه رشد، توسعه  و اقتصاد شهرستان خوانسار و اجرای پروژه‌های خیرساز هستیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته 95 درصد فرآیندهای سازمان بهزیستی دولتی بود که براساس ماده 44 قانون به تدریج رویکرد سازمان بهزیستی به بخش خصوصی تغییر کرد؛ به تدریج به دلیل محدودیت منابع مالی مهدهای کودک‌ و مراکز توان‌بخشی به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که دولت به این نتیجه رسید که کار با دید غیردولتی با کیفیت و کمیت بهتری انجام می‌شود، تصریح کرد: در اصفهان تنها 4 مهد کودک دولتی، یک مرکز مشاوره دولتی و مرکز مشاوره ژنتیک زیر نظر دولت فعالیت دارد.

فرشاد گفت: یارانه‌ها  جوابگوی خدمات رسانی نیست و باید خدمات مشاوره‌ای بیمه شوند تا سلامت روان در کنار سلامت جسم  دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با توجه به شرایط جغرافیایی استان  مجوز راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها صادر می‌شد، افزود: در حال حاضر مجوز راه‌اندازی اورژانس اجتماعی به شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت تعلق دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که اورژانس اجتماعی در شهرستان سمیرم، بهارستان و تیران سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: در سال 97 مجوز برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان نایین و فولادشهر صادر شده است.

وی اذعان کرد: مشکل اساسی برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی تنها نبود آمبولانس نیست، بلکه نیاز به استخدام 6 نیروی تخصصی و 2 نیروی غیرتخصصی داریم؛ مأموریت اورژانس اجتماعی بیش از فاصله 35 کیلومتری از شهرستان غیرقانونی است.

فرشاد تأکید کرد: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی دلیل بر افزایش آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه مطالبات مردمی و دغدغه رفع آسیب‌ها است، در شهرستان خوانسار با توجه دغدغه و مطالبات مسؤولان و با حمایت خیران اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به این‌که زنان خانواده باید طرح تاب‌آوری را یاد بگیرند، افزود: با تغییر و الگوی فرهنگ زندگی کردن در کنار هم  بهتر می‌توان لذت برد تا این که با رفتن به پارک و سینما لذت ببریم.

 

انتهای پیام/م

 

دیدارمدیرکل بهزیستی استان اصفهان با فرماندارخوانسار

برچسب ها: بهزیستی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار