۷ مکان بدون اینترنت روی کره زمین را بشناسید

در مطلب زیر قصد داریم شما را با نقاطی که اینترنت در آن محلی از اعراب ندارد آشنا کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصور اینکه یک روز صبح از خواب بیدار شویم و بفهمیم که اینترنت خانه و موبایل‌ قطع است مو را به تن‌ خیلی‌هایمان سیخ می‌کند. استرس و نگرانی ناشی از این اتفاق برای بسیاری خارج از حد تصور است. حالا به این بیندیشید که در جهان نقاطی هست که اینترنت در آن محلی از اعراب ندارد! ترسناک است، نه!؟

بیابان کالاهاری
صحرای کالاهاری که در جنوب قاره آفریقا بین بوتسوانا، نامیبیا و آفریقای جنوبی واقع شده حیات وحش متنوعی دارد، از شیر درنده و کفتار و شغال گرفته تا انواع حیوانات بی‌آزار مانند آهوی آفریقایی در این منطقه زندگی می‌کنند. اما دریغ از حتی یک کیلوبایت اینترنت!

پارک یلو استون
این پارک که احتمالاً زیاد نامش را شنیده‌اید در آمریکا قرار دارد. آبفشان‌های طبیعی، گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف این پارک، آن را به یکی از زیست بوم‌های مهم جهان بدل ساخته است. اما اگر گذرتان به ینگه دنیا و یلو استون افتاد یادتان باشد اینجا هم از اینترنت خبری نیست.

جنگل سیاه
این جنگل در یک منطقه جنگلی و کوهستانی در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان قرار گرفته است. شهرت اصلی جنگل سیاه ارتباط آن با افسانه معروف هانسل و گرتل است. این جنگل به دلیل اینکه از دوردست‌ها، چشم‌انداز آن به رنگ سبز تیره دیده می‌شود، جنگل سیاه نامیده می‌شود. در این جنگل هم انتظار دریافت امواج اینترنت را نداشته باشید.

مغولستان
به یُمن وجود چنگیزخان، مغولستان حداقل در ایران برای کسی ناشناخته نیست. مغولستان یکی از کشورهایی است که طبیعت آن تا حدود بسیاری دست نخورده و بکر باقی مانده و به همین دلیل مکان خوبی برای توریست‌های عاشق طبیعت محسوب می‌شود. اما اگر دنبال تکنولوژی‌های روز من جمله اینترنت هستید کلا دور این کشور را خط بکشید.

قطب جنوب
اینکه یک کشور (مغولستان) کلا فاقد اینترنت باشد می‌توانست یک رکورد محسوب شود اما اینکه یک قاره اینترنت نداشته باشد داستان دیگری است. این قاره که سردترین نقطه روی زمین است (منفی ٨٥ درجه در زمستان) و تمام سطح آن از یخ پوشیده شده خالی از اینترنت است.

پاپوآ گینه نو
کشوری کوچک واقع در اقیانوس آرام که به عنوان یکی از نقاط کمتر شناخته شده روی کره زمین مورد توجه کاوشگران و جهانگردان است. قبایل بومی در این جزیره همچنان به روش نیاکان هزار ساله خود زندگی می‌کنند و خود ناگفته پیداست که وجود تکنولوژی مدرنی چون اینترنت در چنین مکانی سخت نامأنوس می‌نمایاند.

خلیج‌ هالونگ
ستون‌های آهکی و جزایر زیبای این خلیج را فقط می‌توان در کارت پستال‌ها تصور کرد. این خلیج که در تملک ویتنام است توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید از زیبایی‌های این جزیره مستفیذ شوید باید مدتی قید اینترنت را بزنید.

منبع: روزنامه شهروندی

انتهای پیام/

قتلگاه عاشقان Wi Fi کجاست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
یک مورد خاص هم وجود دارد که در این گزارش گنجانده نشده .من هر وقت پول ندارم که بسته اینترنتم را شارژ کنم هر کجا که باشم اینترنت ندارم و فرق نمیکند کجا باشم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
در فاصله 60 کیلومتری مشهد 6 تا روستا وجود دارد که حتی تلفن ثابت ندارند و موبایل هم آنتن ندارد چه رسد به اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
شنونده حرف استاد رائفیپور
۲۰:۳۰ ۰۶ تير ۱۳۹۷
همه یاد بگیریم از اینترنت برای رسیدن به کمال و دانش بالا تر استفاده کنیم
و پایمان نلغزد...
توی چت کردن از الفاظ درست استفاده کنیم و فحش ندیم چه برسه فحش رکیک...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
سیستان و بلوچستان از نظر اینترنت فوق العاده ضعیفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
وای خوش بحالشون.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
تو همین ایران خودمون هم بعضی جاهاش اینترنت صفره اصلا وجود نداره مثل دشت کویر ک هزار روستا دران جای دارد