ایجاد ۹۵ شغل پایدار روستایی طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با اجرای طرح ترسیب کربن از سل ۹۳ در استان ۹۵ شغل پایدار روستایی درخراسان شمالی ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛  حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با گرامی داشت روز بیابان زدایی و با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در سه شهرستان اسفراین ، جاجرم و گرمه  از سال ۹۳ تاکنون در استان افزود: راه اندازی ۱۵ صندوق خرد اعتباری ، ایجاد ۹۵ شغل پایدار و انجام ۷۲۵ تن رسوب کربن در خاک از جمله مهمترین نتایج اجرای این طرح در استان است.
وی گفت: اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری سازمان ملل با اهداف احیا و تقویت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی ، تقویت سرمایه اقتصادی و تقویت سرمایه محیط طبیعی در سطح مناطق روستایی گرفتار در محرومیت، فقر و اکوتوریسم تخریب شده اجرایی می‌شود.
وحید با اشاره به این که این طرح تاکنون در سطح ۴۷ روستا با جمعیت ۱۷ هزار و ۵۶ نفر افزایش یافته است ، گفت: در همین راستا، از سال ۹۳ تاکنون ۱۱۵ گروه توسعه‌ای با هزار و ۲۹۵ عضو در سطح سه شهرستان تشکیل شده است که مدیریت نیمی از این گروه‌ها با بانوان است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: تاکنون ۱۵ صندوق خرد اعتباری با سرمایه ۳۶۰ میلیون تومان از محل پس انداز سرمایه‌های خرد هزار و ۶۹۵ عضو ساکن در این روستا‌های هدف راه اندازی و اجرایی شده است که به اعضا وام می‌دهند.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف بسیار مهم اجرای این طرح در مناطق روستایی هدف ، تقویت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و بهره گیری از مشارکت اجتماعی ساکنان بومی در این روستا‌ها است.
وی پیش بینی کرد: تعداد این گروه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ گروه با سه هزار عضو در استان برسد.
انتهای پیام/ ب

انجام ۷۲۵ تن رسوب کربن در خراسان شمالی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.