بجنورد؛

اراضی ملی در پلمیس اسفراین طعمه حریق شد

2 و نیم هکتار از اراضی ملی در پلمیس شهرستان اسفراین طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 2 و نیم هکتار از اراضی ملی به خاطر سهل انگاری شماری از دامداران در خاموش کردن آتش در منطقه پلمیس اسفراین طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه همه ساله در این منطقه حریق انجام می گیرد افزود: حریق از سوی مسافران گذری گزارش که با کمک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در اطفای حرق، از گسترش آن جلوگیری شد.

حیاتی ارزش ریالی خسارت وارد شده را 60میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه خوش آب و هوا نیاز است برای حفظ خاک، تامین آب و گردشگری عوامل محلی و مردم توجه وِیژه ای به این منطقه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به فصل تابستان و وقوع آتش سوزی ها برای حفاظت از منابع طبیعی، به همکاری صمیمانه دستگاه های دولتی و مشارکت جوامع محلی برای پیشگیری از هرگونه حوادث در سطح اراضی استان نیاز است.

گردنه زیبای پلمیس در حدفاصل اسفراین – بجنورد در پیچ و خم های رشته کوه آلاداغ از زیباترین تفرجگاه های بین راهی خراسان شمالی محسوب می شود.

این گردنه در 30 کیلومتری شمال غربی شهرستان اسفراین و در مسیر بجنورد واقع است.

شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و دارای حدود 420هزارهکتار مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.