آب انبار در روستا‌های مختلف استان بوشهر ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با آب احشام و فضای سبز گفت: در این زمینه آب انبار در روستا‌های مختلف استان بوشهر طراحی و اجراء می‌شود.

آب انبار در روستا‌های مختلف استان بوشهر ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت آب آشامیدنی روستا‌های استان بوشهر با بیان اینکه منابع داخلی آب استان بوشهر به شدت صدمه دیده است اظهار داشت: کاهش بارش باران و برداشت بی رویه از چاه‌های استان سبب بحران در سفره‌های زیرزمینی و دشت‌های استان شده است.

وی، با بیان اینکه آب روستا‌ها از طریق شبکه آبرسانی و یا تانکر‌های آبرسان تامین می‌شود به طرح‌های آبرسانی در دشتستان پرداخت و تصریح کرد: برای جبران کمبود آب روستا‌های دشتستان چهار حلقه چاه جدید حفر و به منبع تامین آب روستا‌های دشتستان افزوده شد.

مدیرعامل آبفار استان بوشهر با بیان اینکه دو حلقه چاه دیگر تا پایان تیرماه وارد مدار تولید در دشتستان می‌شود گفت: برای تامین آب هلیله و بندرگاه بوشهر اقدامات مهمی در دستور کار قرار دارد که با اجرایی شدن آن مشکل این مناطق برطرف می‌شود.

نصوری با اشاره به نصب سامانه موقعیت یاب بر روی تانکر‌های آبرسان تصریح کرد: تمام تانکر‌های آبرسان شرکت آبفار استان به سامانه «جی‌پی‌اس» مجهز شده است که آب مورد نیاز روستا‌ها بر اساس برنامه تنظیمی تامین شود.

وی، با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی مردم روستا نشین با دیگر مصارف افزود: به صورت آزمایشی طرح ساخت آب انبار در راستای تفکیک آب آشامیدنی با آب احشام و فضای سبز در بخشی از روستا‌های شهرستان تنگستان و دشتی اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفار استان بوشهر باتاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با آب احشام و فضای سبز خاطر نشان کرد: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی روستاها، آب انبار در روستا‌های مختلف استان بوشهر با همکاری بنیاد مسکن طراحی و اجراء می‌شود.

نصوری با اشاره به نقش دهیاران در همکاری با برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: در این راستا آب آشامیدنی روستا‌ها بر اساس جمعیت تحویل دهیاران برای توزیع عادلانه و مطلوب می‌شود.

انتهای پیام/م

ساخت آب‌انبار برای تفکیک آب آشامیدنی با دیگر مصارف

برچسب ها: بحران اب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.